HBmag هر آنچه درباره استانبول لازم است بدانید
Hbgroup
مقالات
دسته بندی ها
برچسب ها
HBmag
دسته بندی ها
بازگشت به سایت
خرید خانه در استانبول زندگی در استانبول گردشگری در استانبول شهروندی ترکیه گپ تایم استانبول فیلم و سریال ترکیه حساب بانکی و سرمایه گذاری در ترکیه
مقاله جامع خرید آپارتمان در استانبول و اخذ اقامت ترکیه

مقاله جامع خرید آپارتمان در استانبول و اخذ اقامت ترکیه

با خوندن این مقاله شما علل های مختلفی که باید در ترکیه ملک بخرید رو بهتون میگیم ،میدونستین تو کمتر از 3 ماه می توانید پاسپورت و شهروندی ترکیه رو بگیرید بدون اینکه نیاز باشه ابتدا واسه اخذ اقامت اقدام کنی؟ اطلاعات جالب و کاملی در رابطه با موارد زیر بهتون میدیم که علاوه بر اینکه خلاصه ، ساده و جامع گفتیم میتونه به تصمیم و خرید ملک در استانبول سرعت ببخشه.
مجموع بازدید : 423 زمان مطالعه : 40 دقیقه و 52 ثانیه

با خواندن این مقاله علت های مهمی که باعث خرید آپارتمان در استانبول می شود و شما علاقه مند به سرمایه گذاری در ملک ترکیه را پیدا می کنید آشنا می شوید، میدونستین تو کمتر از 3 ماه می توانید  پاسپورت و شهروندی ترکیه رو بگیرید  بدون اینکه نیاز باشه ابتدا واسه اخذ اقامت اقدام کنی؟  اطلاعات جالب و کاملی در رابطه با موارد زیر بهتون میدیم که علاوه بر اینکه خلاصه ، ساده و جامع گفتیم میتونه به تصمیم و خرید آپارتمان  در استانبول سرعت ببخشه.

چرایی خرید آپارتمان در استانبول

 

خرید آپارتمان در استانبول

وقتی که شما این مقاله رو میخونید اینکه راجع چرایی خرید آپارتمان در استانبول  یا بطور کلی خرید ملک در استانبول صحبت کنیم ، شاید زیاد معنی نداشته باشه ، اما میتونیم علل های مختلف رو بهتون بگیم.

مهمترین دلیل اخذ اقامت کشور ترکیه و در پی اون شهروندی کشور ترکیه با خرید ملک در استانبول هستش که میشه یکی از ساده ترین و کم دردسر ترین روش های مهاجرت نام برده بشه . جالبتر اینکه شما نیازی به دونستن زبان ترکی ندارید و مشکلی در فرایند اخذ اقامت شما پیش نمیاد.

فاصله نزدیک که با ایران داره و شما راحت میتونید هر وقت دلتون خواست به خانواده ، اقوام و دوستاتون سر بزنید نیاز نیست ساعت ها توی هواپیما باشید و هزینه های سنگینش رو پرداخت کنید.

وقتی تو ترکیه زندگی میکنید نسبت به بقیه کشورهای اروپایی هزینه کمتری پرداخت میکنید.

هزینه های خودرو ،پوشاک ، رفت و آمد تحصیل ، خانه ،و... بر اساس لیر آنقدر بالا نیست .

استفاده از لوازم اورجینال و با کیفیت ، استفاده از مراکز تفریحی و گردشگری در ترکیه از مزایای خرید آپارتمان در ترکیه هستش.

 

اما یه علت مهم دیگه هم هست که باعث میشه خیلی ها به خرید خانه در استانبول فکر کنند اونهم اینکه پاسپورت ترکیه رتبه 52 جهان رو داره و با پاسپورتش میشه به 71 کشور جهان بدون ویزا سفر کرد.همه اینها باعث میشه هر فردی به خرید آپارتمان در استانبول فکر کنه!

 

جدیدترین قوانین شهروندی ترکیه با خرید آپارتمان در استانبول | 2023


جدیدترین قوانین شهروندی ترکیه با خرید ملک و خرید آپارتمان در استانبول

تو بین هزاران دلیلی که تو ذهنت برای خرید آپارتمان در استانبول داری مهمترینش اینکه که بتونی شهروندی ترکیه رو بدست بیاری پس بهتره تو رو با جدیدترین قوانین شهروندی ترکیه در سال 2023 منتشر شده آشنا کنم .

امسال اخبار زیادی به گوش کسایی که میخواستن با خرید آپارتمان در استانبول شهروندی ترکیه رو بگیرن شروع شد . همون ابتدای سال صحبت تغییرات قوانین شهروندی کشور ترکیه با خرید ملک   به وجود اومد.

جدیدترین قوانین ،حاکی از افزایش ارزش ملک خریداری شده از 250 هزار دلار به 400 هزار دلار هستش. برای اولین بار قانون کف خرید برای ملک در نظر گرفته میشه .  اگر نمیدونید چیه لینک تغییرات قوانین شهروندی ترکیه با خرید ملک در سال 2023 رو مطالعه کنید .

اگر و احتمالا هدف شما از خرید ملک دریافت اقامت کشور ترکیه است ، باید به حدقال قیمت ملک خریداری توجه کنید تا بتونید اقامت ترکیه رو بگیرید .

·       ارزش ملک خریداری شده در شهرهای بزرگ نباید کمتر از 75 هزار دلار باشد.

(75000* قیمت روز دلار = حداقل قیمت خرید ملک در ترکیه بر حسب تومان )

·       ارزش ملک خریداری شده در شهرهای کوچک نباید کمتر از 50 هزار دلار باشد.

شهرهای بزرگ شامل استانبول ، آنکارا ، آلانیا ، ازمیر و آنتالیا میشه .

نکته مهم اینه که قیمت ملک باید در سند حتما درج شده باشه.

یکی دیگه از نکات مهم شهروندی کشور ترکیه اینه که در سال های گذشته اگر ارزش ملک خریداری شما بیش تر از 400 هزار دلار بود ، این امکان فراهم بود که 2 خانوار برای دریافت شهروندی ترکیه اقدام کنند .

یعنی شما میتونستید دو خانواده مشترکن یه ملکی خریداری میکردید و شهروندی ترکیه برای کل اعضای دو خانواده صادر میشد. اما در تغییرات سال 2023 حتی اگر ارزش ملک شما 400 هزار دلار هم باشه فقط به یک خانواده تابعیت کشور ترکیه رو میدن .

بیشتر بدونید: شرایط خرید ملک در کشور ترکیه در سال 2023

 

حداقل قیمت خرید آپارتمان در استانبول

 

خرید آپارتمان در استانبول

قیمت خرید خانه در ترکیه مثل همه جهای  دنیا به موقعیت و سن ملک ، متریال ساخت و دید آن خانه بستگی داره ، قیمت ملک در شهرهای مختلف ترکیه متفاوت هستش و شما با حداقل مبلغی که در بخش قبلی برای دریافت شهروندی ترکیه اعلام کردیم می تونید ملک مورد نظرتون رو خریداری کنید.

حداقل قیمت خرید ملک به پول ایران در سال 2023 با حدود 4 میلیارد تومان شروع میشه.، اینو در نظر داشته باشید که شما با مبلغ کمتر هم میتونید توی ترکیه ملک بخرید اما اگر قصد دریافت اقامت و شهروندی کشور ترکیه رو دارید باید حداقل مبلغ که در این مقاله به شما گفتیم که در سال 2023 حدود 4 میلیارد تومن میشه رو خریداری کنید.

شاید همین جا شماهایی که اشتیاق خرید آپارتمان در استانبول رو داشتید به این فکر کنید که با این مبالغ توی استانبول نمیتونید ملک بخرید و باید به شهرهای کوچک تر فکر کنید ، اما اشتباه فکر میکنید ! شما میتونید با این مبلغ در استانبول هم آپارتمان خریداری کنید.

 

هر چند که ما سعی میکنیم تمامی قیمت ها و مناطق رو بهتون معرفی کنیم. اما دلایل زیادی وجود داره که بهتره شما در شهر استانبول ملک خریداری کنید . بهتون توصیه میکنم حتما مشاوره با کارشناسان HBGROUP  که بصورت رایگان بهتون مشاوره میدن و هر سوالی در رابطه با خرید ملک ، مهاجرت و اخذ شهروندی کشور ترکیه رو دارید پاسخ میدن.

 

اخذ پاسپورت ترکیه در کمتر از 3 ماه با خرید آپارتمان در استانبول 


خرید آپارتمان در استانبول

 

میدونستید اگر یه ملک به ارزش 400 هزار دلار توی ترکیه خریداری کنید ، به شرط اینکه ملک رو حداقل 3 سال نگه دارید، در طول کمتر از 3 ماه رسما پاسپورت ترکیه رو دریافت میکنید . و شهروند ترکیه به حساب میاید. نه نیاز به پرمننت رزیدنت دارید و هیچ شرطی برای حداقل مدت زمان ماندن در کشور رو ندارید .

همسر و فرزندان زیر 18 سال شما هم واجد این شرایط میشن و فرزندان بالای 18 سال شما هم اگر بخوان میتونن برای همیشه در ترکیه زندگی کنند.

البته این به این معنی نیست که شما برای زندگی و اخذ اقامت ترکیه باید 400 هزار دلار پول داشته باشید ، این واسه حالتی که شما میخواید خیلی سریع شهروندی ترکیه رو بگیرید وگرنه ما توی مقاله حداقل مبلغ لازم برای اخذ اقامت ترکیه که 4 میلیارد تومن  هستش رو هم توضیح دادیم.

برای اینکه بیشتر بدونید با کارشناسان ما ارتباط بگیرید .

بیشتر بدانید : اپلیکیشن زراعت بانک 

چرا باید در استانبول آپارتمان خرید؟


 

چرا باید در استانبول آپارتمان خرید

بذارید یه نکته رو همین اول بهتون بگم یک خونه کوچک و حتی دست دوم در استانبول و شهرهای بزرگ بسیار از یک خانه بزرگتر در شهرهای کوچک ارزشمندتره ، دو تا از مهمترین دلایلش امکانات شهری ، کار و محیطی هستش که شما بخاطر اون کشورتون رو ترک کردید به ترکیه مهاجرت کردید.و انتظار امکانات و شرایط زندگی بهتر رو دارید.

و مورد بعدی رشد قیمت و ارزش سرمایه ای که برای خرید آپارتمان در استانبول هزینه کردید.

بطور کلی قیمت آپارتمان در استانبول نسبت به بقیه شهرهای ترکیه بالاتر هستش و به همان اندازه کیفیت زندگی ، سود ، درآمد ، و سبک زندگی بالاتری رو هم خواهید داشت .

شاید اگر مطاله کردید باشید حداقل قیمت آپارتمان در استانبول رو بالای 100 هزار دلار یعنی با احتساب دلار 50 هزار تومانی بالای 5 میلیارد تومان دیده باشید اما تیم HBGROUP آپارتمان و ملک هایی را با حداقل قیمت مورد نیاز اخذ اقامت ترکیه در شهر استانبول به شما معرفی خواهد کرد .

شما همین الان با قیمت حداقل 80 هزار دلار میتونید صاحب آپارتمان در استانبول بشید.

کافیه نگاهی به ملک های موجود و پروژه های مختلف ملکی مجموعه HBGROUP  بندازید که در پایین برای شما قرار دادیم.

همینطور کاشناسان مارو بصورت رایگان به شما مشاوره میدن که چطور میتونید به راحتی به حداقل قیمت در استانبول صاحب آپارتمان بشید .

رشد قیمت ملک در استانبول


رشد قیمت ملک در استانبول

چرا سرمایه گذارن اروپایی علاقه ی خاصی به سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه رو داشتند ؟

قطعا دلیل آن رشد سرسام آور قمیت خانه در سال های اخیر با ورود  گردشگران و رونق اقتصادی ترکیه هستش.

در استانبول ، ازمیر ، آنتالیا ، آنکارا رشد قیمت خانه خیلی چشمگیر بوده و سود خوبی نصیب سرمایه گذاران ملکی شده ، یعنی علاوه بر اینکه شهروندی کشور ترکیه رو بدست آوردند ، سود خوبی هم نصیبشان شده.

  

قیمت آپارتمان در شهرهای مختلف ترکیه


خرید آپارتمان در استانبول
خرید آپارتمان در استانبول
 

ما تو این بخش حداقل قیمت هر متر مربع ملک در برخی از شهرهای کشور ترکیه رو میگیم ، و از اونجاییکه قیمت دلار دائما در حال تغییر هستش قیمت هارو بر حسب دلار مینویسیم و شما میتونید قیمت ها رو ضربدر دلار الان بکنید و به تومان قیمت ها رو ببینید.

نام شهر

قیمت هر متر مربع به لیر

قیمت هر متر مربع به دلار

استانبول

30 هزار لیر 

1100 دلار

ازمیر

20 هزار لیر

730 دلار

آنتالیا

25 هزار لیر

910 دلار

آنکارا

15 هزار لیر

550 دلار

بدروم

9 هزار لیر

330 دلار

دنیزلی

16 هزار لیر 

580 دلار

 

البته این قیمت ها بصورت میانگین قیمتی است و شما قطعا میتونید قیمت های کمتر از این مبلغ رو هم پیدا کنید که ممکن خانه های قدیمی تر و با بافت فرسوده تر و یا در مناطق ضعیف تری از کشور ترکیه باشه .

قمیت آپارتمان در محله های استانبول

توی این قسمت ما میانگین قیمت متر مربع ملک در محله های مختلف استانبول رو بهتون در سال 2023 میدیم .

*قیمت به تومان بر اساس لیر در اوایل مهر 1402 می باشد.

*قیمت های تومان به سمت نزدیکترین مقدار بالا یا پایین گرد شده هستش.

 قیمت آپارتمان در منطقه سارییر استانبول

میانگین قیمت فروش هر مترمربع ملک در محلات سارییر استانبول در سال 2023

نام محله

قیمت به لیر

قیمت به تومان

روملی حسار

105 هزار لیر

192 میلیون تومان

امیرگان

102 هزار لیر

186 میلیون تومان

ایستینیه

99 هزار لیر

180 میلیون تومان

ایازآقا

86 هزار لیر

157 میلیون تومان

حضور محلسی

78 هزار لیر

140 میلیون تومان

ینی کوی

77 هزار لیر

140 میلیون تومان

ماسلاک

66 هزار لیر

120 میلیون تومان

زکریاکوی

53 هزار لیر

97 میلیون تومان

 

قیمت آپارتمان در منطقه بشیکتاش استانبول

قیمت میانگین آپارتمان مترمربع در منطقه بشیکتاش استانبول 2023 متوسط 67 هزار لیر هستش .

*قیمت به تومان بر اساس لیر در اوایل مهر 1402 می باشد.

 

نام محله

قیمت به لیر

قیمت به تومان

لوازیم

166 هزار لیر

303 میلیون تومان

کوروچشمه

117 هزار لیر

214 میلیون تومان

ببک

105 هزار لیر

190 میلیون تومان

اتیلر

97 هزار لیر

177 میلیون تومان

اولوس

86 هزار لیرتر

153  میلیون تومان

لونت

82 هزار لیر

150 میلیون تومان

ییلدیز

59 هزار لیر

108 میلیون تومان

گایرت تپه

50 هزار لیر

91  میلیون تومان

 

قیمت آپارتمان در منطقه شیشلی استانبول

میانگین قیمت واحد مترمربع آپارتمان برای فروش در منطقه شیشلی استانبول 2023 بطور متوسط 36 هزار لیر است.

نام محله

قیمت به لیر

قیمت به تومان

هاربیه

156 هزار لیر

285 میلیون تومان

جمهوریت

78 هزار لیر

142 میلیون تومان

تشویکیه

63 هزار لیر

115 میلیون تومان

فولیا

54 هزار لیر

98 میلیون تومان

مجیدیه کوی

38 هزار لیر

70 میلیون تومان

مشروطیت

36 هزار لیر

66 میلیون تومان

اینونو

35 هزار لیر

64 میلیون تومان

گلبهار

19 هزار لیر

35 میلیون تومان

 

قیمت آپارتمان در منطقه کادیکوی استانبول

میانگین قیمت خرید آپارتمان بر حسب متر مربع در منطقه کادیکوی استانبول 2023 بطور میانگین 52 هزار لیر هستش.

نام محله

قیمت به لیر

قیمت به تومان

فنرباغچه

82 هزار لیر

150 میلیون تومان

جاده بوستان

78 هزار لیر

142 میلیون تومان

سوآدیه

61 هزار لیر

111 میلیون تومان

گزتپه

57 هزار لیر

104 میلیون تومان

ارنکوی

52 هزار لیر

95 میلیون تومان

فیکیرتپه

44 هزار لیر

80 میلیون تومان

بستانجی

41 هزار لیر

75 میلیون تومان

اینونو

35 هزار لیر

65 میلیون تومان

 

قیمت آپارتمان در منطقه بیکوز استانبول

میانگین قیمت خرید مترمربع آپارتمان در منطقه بیکوز استانبول 2023 بطور متوسط 44 هزار لیر هستش.

نام محله

قیمت به لیر

قیمت به تومان

آجارلر

80 هزار لیر

146 میلیون تومان

ریوا

51 هزار لیر

93 میلیون تومان

گورله

48 هزار لیر

88 میلیون تومان

آنادولوحساری

45 هزار لیر

82 میلیون تومان

باکلاجی

44 هزار لیر

80 میلیون تومان

چوبوکلو

40 هزار لیر

73 میلیون تومان

مرکز

30 هزار لیر

55 میلیون تومان

کاواجیک

25 هزار لیر

46 میلیون تومان

 

قیمت آپارتمان در منطقه کرکوی  استانبول

میانگین قیمت آپارتمان بر حسب مترمربع در محلات کرکوی استانبول بطور میانگین در سال 2023 حدود 49 هزار لیر هستش.

نام محله

قیمت به لیر

قیمت به تومان

آتاکوی

86 هزار لیر

157 میلیون تومان

یشیل یورت

68 هزار لیر

124 میلیون تومان

یشیل کوی

65 هزار لیر

119 میلیون تومان

شنلیک کوی

52 هزار لیر

95 میلیون تومان

باسین کوی

44 هزار لیر

80 میلیون تومان

زوحارات بابا

37 هزار لیر

67 میلیون تومان

کارتال تپه

35 هزار لیر

64 میلیون تومان

عثمانیه

30 هزار لیر

55 میلیون تومان

 

قیمت آپارتمان در منطقه اسکودار  استانبول

میانگین قیمت مترمربع در محلات اسکودار استابنول 2023 حدود 31 هزار لیر می باشد.

نام محله

قیمت به لیر

قیمت به تومان

کوزگونجوک

78 هزار لیر

142 میلیون تومان

چنگل کوی

78 هزار لیر

142 میلیون تومان

بورهانیه

78 هزار لیر

142 میلیون تومان

آلتین زاده

78 هزار لیر

142 میلیون تومان

بیلربی  

76 هزار لیر

139 میلیون تومان

آجی بادام

76 هزار لیر

139 میلیون تومان

کندیلی

73 هزار لیر

133 میلیون تومان

بارباروس

71 هزار لیر

130 میلیوت تومان

 

قیمت آپارتمان در منطقه بیلیک دوزو  استانبول

میانگین قیمت مترمربع آپارتمان در محلات بیلیکدوزو استانبول 2023 حدودا 17 هزار لیر هستش.

نام محله

قیمت به لیر

قیمت به تومان

مارمارا

22 هزار لیر

40 میلیون تومان

ساحیل

22 هزار لیر

40 میلیون تومان

ادنان قهوه چی

21 هزار لیر

39 میلیون تومان

گورپینار

19 هزار لیر

35 میلیون تومان

کاواکلی

18 هزار لیر

33 میلیون تومان

باریش

18 هزار لیر

33 میلیون تومان

یعکوپلو

14 هزار لیر

25 میلیون تومان

جمهوریت

11 هزار لیر

20 میلیون تومان

 

قیمت آپارتمان در منطقه مال تپه  استانبول

میانگین قیمت متر مربع آپارتمان در منطقه مال تپه استانبول در سال 2023 حدود 27 هزار لیر هستش .

نام محله

قیمت به لیر

قیمت به تومان

چنار

32 هزار لیر

58 میلیون تومان

ایده آل تپه

31 هزار لیر

56 میلیون تومان

یالی

31 هزار لیر

56 میلیون تومان

باشی بیوک

31 هزار لیر

56 میلیون تومان

جویزلی

30 هزار لیر

55 میلیون تومان

کوچوک یالی

29 هزار لیر

53 میلیون تومان

آلتای چشمه

28 هزار لیر

51 میلیون تومان

آلتین تپه

28 هزار لیر

51 میلیون تومان

 

قیمت آپارتمان در منطقه کوچوک چکمجه  استانبول

میانگین قیمت متر مربع آپارتمان در کوچوک چکمجه استانبول در سال 2023 حدود 20 هزار لیر هستش

نام محله

قیمت به لیر

قیمت به تومان

آتاکنت

34 هزار لیر

62 میلیون تومان

فاتح

32 هزار لیر

58 میلیون تومان

یاریم بورگاز

24 هزار لیر

44 میلیون تومان

کارتال تپه

23 هزار لیر

42 میلیون تومان

هالکالی

22 هزار لیر

40 میلیون تومان

بش یول

21 هزار لیر

38 میلیون تومان

جنت محلسی

20 هزار لیر

36 میلیون تومان

جمهوریت

19 هزار لیر

35 میلیون تومان

 

قیمت آپارتمان در منطقه کارتال  استانبول

میانگین قیمت متر مربع آپارتمان در کارتال استانبول در سال 2023 حدود 25 هزار لیر هستش

نام محله

قیمت به لیر

قیمت به تومان

کوردون بویو

44 هزار لیر

80 میلیون تومان

اورهان تپه

29 هزار لیر

53 میلیون تومان

پترول ایش

29 هزار لیر

53 میلیون تومان

چاووش اوقلو

28 هزار لیر

51 میلیون تومان

آتالر

27 هزار لیر

49 میلیون تومان

کارلیک تپه

25 هزار لیر

46 میلیون تومان

جویزلی

24 هزار لیر

44 میلیون تومان

حریت

19 هزار لیر

35 میلیون تومان

 

قیمت آپارتمان در منطقه اسنیورت  استانبول

میانگین قیمت متر مربع آپارتمان در اسنیورت استانبول در سال 2023 حدود 13 هزار لیر هستش

نام محله

قیمت به لیر

قیمت به تومان

کوزا

22 هزار لیر

40 میلیون تومان

اسکنت

21 هزار لیر

38 میلیون تومان

ظفر

20 هزار لیر

36 میلیون تومان

اورهان قاضی

19 هزار لیر

35 میلیون تومان

گوک اولر

18 هزار لیر

33 میلیون تومان

بارباروس 

18 هزار لیر

33 میلیون تومان

مولانا

17 هزار لیر

31 میلیون تومان

ایستکلال

8 هزار لیر

15 میلیون تومان

 

قیمت آپارتمان در منطقه آتاشهیر  استانبول

میانگین قیمت متر مربع آپارتمان در آتاشهیر استانبول در سال 2023 حدود 31 هزار لیر هستش

نام محله

قیمت به لیر

قیمت به تومان

بارباروس

53 هزار لیر

97 میلیون تومان

آتاکورت

49 هزار لیر

90 میلیون تومان

کوچوک کوی

39 هزار لیر

73 میلیون تومان

ینی شهیر

31 هزار لیر

57 میلیون تومان

اورنک

26 هزار لیر

47 میلیون تومان

اینونو 

23 هزار لیر

42 میلیون تومان

ینی چاملیجا

20 هزار لیر

37 میلیون تومان

امیمارسینان

12 هزار لیر

22 میلیون تومان

 

قیمت آپارتمان در منطقه عمرانیه  استانبول

میانگین قیمت متر مربع آپارتمان در عمرانیه استانبول در سال 2023 حدود 26 هزار لیر هستش

نام محله

قیمت به لیر

قیمت به تومان

فینانس کنت

69 هزار لیر

126 میلیون تومان

ینی شهیر

57 هزار لیر

104 میلیون تومان

سلطان محمت

44 هزار لیر

80 میلیون تومان

تان تاوی 

38 هزار لیر

70 میلیون تومان

یامان اولر

35 هزار لیر

64 میلیون تومان

سیته

30 هزار لیر

55 میلیون تومان

دوملوپینار

12 هزار لیر

22 میلیون تومان

توپاجی

8 هزار لیر

15 میلیون تومان

 

قیمت آپارتمان در منطقه کایتهانه  استانبول

میانگین قیمت متر مربع آپارتمان در کایتهانه استانبول در سال 2023 حدود 27 هزار لیر هستش

نام محله

قیمت به لیر

قیمت به تومان

حمیدیه

66 هزار لیر

121 میلیون تومان

سیران تپه

35 هزار لیر

64 میلیون تومان

مرکز

34 هزار لیر

62 میلیون تومان

طلعت پاشا 

27 هزار لیر

49 میلیون تومان

چلک تپه

26 هزار لیر

48 میلیون تومان

چالایان

21 هزار لیر

38 میلیون تومان

سلطان سلیم

18 هزار لیر

33 میلیون تومان

هارمان تپه

16 هزار لیر

29 میلیون تومان

 

قیمت آپارتمان در منطقه بی اغلو  استانبول

میانگین قیمت متر مربع آپارتمان در بی اغلو استانبول در سال 2023 حدود 36 هزار لیر هستش

نام محله

قیمت به لیر

قیمت به تومان

شهیت موهتر

99 هزار لیر

181 میلیون تومان

برکت زاده

81 هزار لیر

148 میلیون تومان

استقلال

80 هزار لیر

146 میلیون تومان

کیلیچی پاشا 

66 هزار لیر

121 میلیون تومان

توم توم

54 هزار لیر

99 میلیون تومان

جهانگیر

47 هزار لیر

86 میلیون تومان

پیاله پاشا

18 هزار لیر

33 میلیون تومان

ینی شهیر

16 هزار لیر

29 میلیون تومان

 

قیمت آپارتمان در منطقه باشاک شهیر  استانبول

میانگین قیمت متر مربع آپارتمان در باشاک شهیراستانبول در سال 2023 حدود 28 هزار لیر هستش

نام محله

قیمت به لیر

قیمت به تومان

ایکی تلی

45 هزار لیر

83 میلیون تومان

ضیاگوکلپ

34 هزار لیر

62 میلیون تومان

باهچه شهیر

32 هزار لیر

58 میلیون تومان

باشاک 

32 هزار لیر

58 میلیون تومان

باشاک شهیر

31 هزار لیر

57 میلیون تومان

کایاباشی

28 هزار لیر

51 میلیون تومان

آلتین شهیر

14 هزار لیر

26 میلیون تومان

گورجین تپه

14 هزار لیر

26 میلیون تومان

 

قیمت آپارتمان در منطقه زیتون بورنو  استانبول

میانگین قیمت متر مربع آپارتمان در زیتون بورنو استانبول در سال 2023 حدود 32 هزار لیر هستش

نام محله

قیمت به لیر

قیمت به تومان

کازلی چشمه

120 هزار لیر

220 میلیون تومان

سیتنی ضام

52 هزار لیر

95 میلیون تومان

مال تپه

50 هزار لیر

92 میلیون تومان

سومر   

32 هزار لیر

58 میلیون تومان

مرکزافندی

31 هزار لیر

57 میلیون تومان

نیوبورن

24 هزار لیر

44 میلیون تومان

نوری پاشا

22 هزار لیر

40 میلیون تومان

یشیل تپه

20 هزار لیر

37 میلیون تومان

 

قیمت آپارتمان در منطقه پندیک  استانبول

میانگین قیمت متر مربع آپارتمان در پندیک استانبول در سال 2023 حدود 24 هزار لیر هستش

نام محله

قیمت به لیر

قیمت به تومان

باتی ( ساحلی )

37 هزار لیر

68 میلیون تومان

باهچه لی اولر  

31 هزار لیر

57 میلیون تومان

یشیل باغلر

30 هزار لیر

55 میلیون تومان

دوئو (ساحلی ) 

28 هزار لیر

51 میلیون تومان

کایانارجا (ساحلی )

22 هزار لیر

40 میلیون تومان

اورهان قاضی

18 هزار لیر

33 میلیون تومان

صنایع

14 هزار لیر

26 میلیون تومان

کوورنا

8 هزار لیر

15 میلیون تومان

خرید آپارتمان اقساطی در استانبول


 

خرید آپارتمان اقساطی در استانبول

یکی از فرصت های بی نظیر برای خانه دار شدن در کشور ترکیه و در پس آن اخذ اقامت کشور ترکیه و یا اخذ شهروندی ترکیه خرید اقساطی آپارتمان در استانبول هستش ، دولت با ارائه فرصت های متعدد ، سعی کرده تا شرایط مطلوبی رو برای خرید ملک در استانبول فراهم کنه.

این وسط شرکت های سازنده پیشنهاد پکیج های اقساطی رو به وجود آورده اند که شما میتونی نسبت به خرید آپارتمان در استانبول اقدام کنید .

شرایط اقساط در بین شرکت های مختلف متفاوت هستش که به شما پیشنهاد میدم ، حتما با کارشناسان ما بصورت رایگان در رابطه با خرید خانه اقساطی در استانبول مشاوره بگیرید.

مجموعه HBGROUP  یکی از شرکت های سازنده آپارتمان و پروژه های بسیار زیبا در استانبول هستش که شرایط ویژه ای رو برای خریداران فراهم کرده ، بهتون پیشنهاد میدم حتما پروژه ها رو ببینید و قیمت هاش رو بررسی کنید.

مزیت خرید اقساطی آپارتمان در استانبول

بر اساس قوانین خرید ملک در ترکیه ، شهروندان سایر کشورها از مزایای خرید اقساطی خانه در ترکیه میتونن بهره مند بشن ، و نکنه جالب توجه اینه که اگر شما ملکی رو بصورت اقساطی خرید کنید حق از حق مالکیت اون برخوردار هستید.

خرید آپارتمان اقساطی در استانبول به دو صورت امکان پذیر هستش یکی از طریق بانک و با وام بانکی و دیگری توسط شرکت های سازنده که بدون نیاز به بانک بصورت اقساطی ملک رو به شما میفروشن.

برای اینکه اطلاعات بیشتر داشته باشید حتما با کارشناسان HBGROUP ارتباط برقرار کنید.

خرید آپارتمان دست دوم در استانبول


خرید آپارتمان دست دوم

یکی از روش های کاهش هزینه های خرید ملک در ترکیه ، خرید خانه های دست دوم هستش ، آپارتمان های دست دوم در استانبول توسط اشخاص به فروش حقیق به فروش میرسه .

از اونجاییکه استقبال ایرانیان به خرید آپارتمان در استانبول زیاد هستش ، دور از ذهن نیست که به خرید آپارتمان دست دوم توجه داشته باشند. و ارزان تر بودن خانه های دست دوم ترکیه مهمترین عامل توجه هستش.

معمولا ملک های دست و دوم در استانبول در محله های بومی و مناطق مرکزی شهر هستند. بعنوان مثال تکسیم و محله های اطراف آن ، منطقهی اسنیورت و شیشلی هم گزینه های مناسبی برای خرید ملک دست دوم در استانبول به حساب میان.

علاوه بر خرید آپارتمان دست دوم در استانبول ، خرید ویلاهای دست دوم در استانبول هم بسیار مورد توجه بوده ، ویلاهای دست دوم با امکانالت عالی مانند نگهبانی ، پارکینگ ، استخر  و ... بیشتر در محله های ویلایی استانبول دیده میشن .

بیشتر بدونیم : خرید خانه و آپارتمان در استانبول 

مراحل و مدارک خرید آپارتمان در استانبول


 

خرید آپارتمان در استانبول
خرید آپارتمان در استانبول
 

در زمان خرید ملک در استانبول ، یکسری مدارک و کارها هستش که باید انجام بدید ، البته کارشناسان HBGROUP تمامی این کارهارو براتون انجام میدن و شما بدون مشکل خرید خانه خودتون رو انجام میدید ، اما لازمه که فرآیند رو بدونید.

مهمترین کار چک کردن سند یا به اصطلاح تاپو هستش ، سند یا تاپو مالکیت است که توسط اداره ثبت تنظیم شده و در آن حق مالکیت و اطلاعات صاحب ملک به جزییات ذکر شده .

تاپو یا سند مالکیت ملک های ترکیه دو رنگ آبی و قرمز دارند ، که رنگ قرمز برای خانه ، مغازه و رنگ آبی برای زمین های تجاری و کشاورزی هستش که برای ساخت آنها نیاز به مجوز ساخت داره.

بیشتر بدونیم : منطقه آسیایی و اروپایی برای خرید ملک در استانبول 

مراحل خرید آپارتمان در استانبول

بررسی و انتخاب ملک که میتونید از سایت HBGROUPTR.COM استفاده کنید همچنین صفحه اینستاگرام HBGroup نیز دارای اطلاعات فوق العاده جذاب در خصوص خرید آپارتمان در استانبول می باشد.

پرداخت 10 % از مبلغ فروش بعنوان دیپوزیت یا پیش پرداخت به فروشنده

امضا قرارداد

دریافت گزارش رسمی کارشناس توسط خریدار

امضا وتغییر سند توسط خریدار و فروشنده در اداره تاپو ( اگر خریدار و یا فروشنده تسلط کافی به زبان ترکی نداشته باشند حضور مترجم رسمی دادگستری الزامی هستش .)

مدارک مورد نیاز برای خرید آپارتمان در استانبول

اصل و ترجمع رسمی پاسپورت خریدار

شماره مالیاتی خریدار

دو قطعه عکس

حساب بانکی

برای افتتاح حساب این مقاله رو مطالعه کنید (لینک داخلی با زراعت بانک ....)

اخذ شهروندی ترکیه با خرید آپارتمان در استانبول


 

اخذ شهروندی ترکیه با خرید آپارتمان در استانبول

با اینکه در طول مقاله اشاره کردیم ولی نکته ای که لازمه باز بدونید اینه که اگر شما ملکی با حداقل 75 هزار دلار در شهرهای بزرگ و 50 هزار دلار در شهرهای کوچک خریداری کنید میتونید اقامت کشور ترکیه رو بدست بیارید.

اما اگر ملکی با حداقل مبلغ 400 هزار دلار خریداری کنید میتونید بصورت مستقیم و در مدت سه ماه شهروندی ترکیه رو بدست بیارید و پاسپورت کشور ترکیه رو بدست بیارید.

شما باید ملک رو حتما از فرد ترک خریداری کرده باشید

روی ملک مورد نظر نباید قبلا درخواست شهروندی داده شده باشد.

و تا سه سال حق فروش ملک رو ندارید.

نکته مهم و جالب توجه اینه که شما لازم نیست حتما یک ملک به حداقل ارزش 400 هزار دلار خریداری کنید ، شما میتونید چند ملک که در مجموع به ارزش حداقل 400 هزار دلار است رو خریداری کنید ، در یکی از آنها سکونت داشته باشید و بقیه رو اجاره بدید و ازش درامد کسب کنید.

به غیر خرید ملک در ترکیه روش های دیگری هم برای دریافت شهروندی وجود داره مانند سرمایه گذاری در بانک های ترکیه و کار در ترکیه ، که توصیه میکنیم مقاله زیر رو بخونید .

بیشتر بخونیم :شرایط دریافت شهروندی ترکیه

خرید آپارتمان در استانبول و اخذ مجوز کار


 

خرید آپارتمان در استانبول و اخذ مجوز کار

وقتی که شما قصد خرید آپارتمان در استانبول رو دارید و بعدشم قصد دارید که توی ترکیه زندگی کنید و کار کنید ، اگر توانایی گرفتن شهروندی ترکیه رو داشته باشید که قاعدتا مشکلی ندارید و اگرم قصد اخذ اقامت ترکیه رو دارید برای کارکردن توی کشور ترکیه باید قانون اخذ مجوز ترکیه یا چالیشما ایزین رو بدونید که بهتون پیشنهاد میکنم مقاله مربوط بهش رو بخونید.

هزینه های خرید آپارتمان در استانبول


هزینه های خرید آپارتمان در استانبول

خرید ملک در استانبول مثل هر شهر و هرکجای جهان هزینه های جانبی داره. که در این قسمت ما بهتون این هزینه هارو معرفی میکنیم تا اطلاعات کاملی راجع هزینه های خرید خانه در استانبول داشته باشید.

هزینه های مشاور املاک

چه بصورت سنتی یا آنلاین از طریق آژانس های املاک محلی اقدام به خرید خانه در ترکیه کنید باید هزینه مشاوره رو در نظر بگیرید ، معمولا هزینه های مشاوره بصورت توافقی صورت گرفته میشه.

هزینه های کارشناسی ملک

در ترکیه قیمت املاک توسط کارشناسان دولتی تعیین میشه ، هر ملکی قبل از معامله باید توسط نماینده شهرداری قیمت گذاری بشه ، همینطور لازمه که دستمزد کارشناس نیز بر اساس قوانین پرداخت بشه .

هزینه های انتقال سند

در زمان انتقال مالکیت ، طرفین باید هرکدام  3% از ارزش ملک رو که در سند ذکر شده بصورت مجزا به عنوان هزینه های انتقال سند به اداره اسناد رسمی ترکیه پرداخت کنند.

مالیات ارزش افزوده

از دیگه هزینه های خرید خانه در استانبول مالیات هستش ، لازم نیست تمامی مالیات یک ملک در زمان سند پرداخت بشه ، این مالیات همون عوارض شهرداری توی ایران هستش ، که سالیانه برای ملک ها تعیین میشه و مالک ملزم به پرداختش هست.

البته اینو در نظر داشته باشید که مالیات خرید آپارتمان در استانبول برای اتباع خارجی رایگان هستش و نباید پرداخت کنند.

بیمه اموال

کشور ترکیه قوانین سختگیرانه ای در مورد بیمه داره ، بیمه تضمینی برای جبران خسارت هستش ، توی ترکیه بیمه اموال شامل ، زلزله ، حوادث طبیعی ، آتش سوزی میشه .

بیمه اموال اجباری هستش و مالکان باید خونه خودشون رو بیمه کنند ، هزینه بیمه هم با توجه به شهر ، محله ، نوع کاربری و متراژ و سایر عوامل تعیین میشه .

هزینه استخدام مترجم

این هزینه شامل حال خارجی هایی میشه که تسلط به زبان ترکی استانبولی ندارد و بخشی از الزامات برای اتباع خارجی هستش.

هزینه های خرید انشعابات

بعد از خرید خانه مالک جدید باید آبونمان شامل قبوض خدماتی آب ، برق ، و... به نام خودش تغییر بده.

نکات مهم که قبل از خرید آپارتمان در استانبول باید بدونید


خرید آپارتمان در استانبول

در هنگام خرید خانه در استانبول به نکات زیر توجه کنید ، گاهی برخی از افراد عجولانه و بدون مطالعه و مشاوره اقدام به خرید آپارتمان در استانبول میکنند و دچار ضرر و خسارت میشن.

·       در پروژه هایی اقدام به خرید خانه کنید که اتباع خارجی دیگه قبلا خونه خریدند و اقامت گرفتن ( حتما مشاوره با کارشناسان شرکت HBGROUP رو به شما توصیه میکنم چون افراد زیادی تونستن از ایران با خرید ملک در استانبول اقامت و شهروندی کشور ترکیه رو بدست بیارن .)

·       قبل از خرید و پرداخت پول ، کپی از تاپو یا سند را به اداره اسناد ببرید تا از صحتش اطمینان حاصل کنید.

·       در هنگام خرید یک مترجم رسمی تمام مدارک را به انگلیسی ترجمه کرده و این مترجم باید مورد تایید اداره اسناد باشه.

·       مدارک لازم جهت خرید ملک در استانبول شامل پاسپورت ، شماره مالیاتی یا ورگی نومارسی و 4 قطعه عکس هستش.

·       هزینه مالیاتی خرید ملک برای خارجی ها رایگان هستش و نباید هزینه ای پرداخت کنید !

بیشتر بخوانیم : حساب بانکی در ترکیه

 

بهترین شهر ترکیه برای خرید ملک کجاست ؟


بهترین شهر ترکیه برای خرید ملک

شاید گفتن اگه دوست دارید درست نباشه ، قطعا همه افراد دوست دارند ، بهترین مکان زندگی کنند ، کار کنند ، از بهترین امکانات برخوردار باشند ، و از طرفی از اروپایی بودن محل زندگی خودشون هم لذت ببرند .

پس قطعا ما به شما استانبول رو پیشنهاد میدیم ، امکانات شهری و گردشگری توریستی بودن این شهر هر چیزی که برای یک زندگی لذت بخش رو نیاز دارید به شما میده ، از طرفی معاشرت و دیدن افراد مختلف از کشورهای دیگه شمارو با فرهنگ و اداب جاهای مختلف دنیا آشنا میکنه .

محله های ایرانی نشین استانبول کجاست؟


خرید اپارتمان در استانبول برای ایرانیان
خرید اپارتمان در استانبول برای ایرانیان

ایرانی هایی که به ترکیه مهاجرت میکنند اکثرا به استانبول و آنکارا می رن ، توی این قسمت ما محله های ایرانی نشین رو بهتون معرفی میکنیم که اگر از اون دسته افرادی هستید که غربت روی شما تاثیر میذاره توی جمع ایرانی های بیشتری باشید و این فشار برای شما کمتر باشه .

محله  خان والده استانبول محله ایرانی نشین استانبول

 تعداد زیادی از هموطنان ما در محله خان والده که در خیابان مشهور فاتح است زندگی میکنند ، این محله از جمله بخش های مسلمان استانبول به شمار میره.

توی این منطقه دو بنای تاریخی مهم به نام های مسجد و کاروانسرای خان والده هم قرار داره . براتون قطعا جالب خواهد بود که این مسجد به دست ایرانیان در سال 1329 ساخته شده .

محله  آکسارای استانبول محله ایرانی نشین استانبول

محله آکسارای از قدیمی ترین بخش های شهر هستش ، و جزو محلات ایرانی نشین استانبول به حساب میاد . واژه آکسارای به معنی کاخ سفید هستش و توی این منطقه ملک ارزان هستش ، در نتیجه میتونه انتخاب مناسبی برای کسایی باشه که بودجه زیادی ندارند.

مراکز خرید زیادی هم در دسترس افراد محلی وجود داره که یکی از ویژگی های این محله هستش . البته ویژگی های این محله به همین ختم نمیشه و سیستم حمل و نقل مترو ، تراموا در دسترس و نزدیک این محله هستش ، حتی یکی از ایستگاه های مترو آتاتورک در این محله قرار داره .

از مکان های تاریخی محله آکسارای میشه به مسجد ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد اشاره کرد.

محله  فاتح استانبول محله ایرانی نشین استانبول

خود محله فاتح شامل چند محله دیگه هم میشه و جزو مناطق پر گردشگر استانبول محسوب میشه . از باب قدمت تاریخی این مکان قبلا تحت نظر یونانی ها بوده و توسط شاه محمت آزاد شده .

از مکان های تاریخی خیابان فاتح میشه به کاخ توپکاپی اشاره کرد. توی این منطقه رستوران ، کافیه ، موزه ، بازار مصری ها و موزه باستان شناسی ترکیه هم قرار داره. این مکان جزو آثار تاریخی یونسکو ثبت شده.

محله  اسنیورت استانبول محله ایرانی نشین استانبول

این منطقه جزو مناطق اروپایی استانبول هستش و بخشی از منطقه بویوک چکمجه هستش ، چون این منطقه در بخش اروپایی قرار داره ، افراد زیادی خواهان زندگی در این بخش هستند .

مخصوصا وجود ساختمان های زیاد ، امنیت و موقعیت شغلی آن رو به مقصدی ایده آل برای ایرانیان تبدیل کرده .

حمل و نقل در منطقه اسنیورت توسط مترو ، متروباس ، تاکسی و اتوبوس انجام میشه ، امکانات تفریحی خوب ، پارک های شهری و منظره های مصنوعی ساخته شده در این منطقه به وفور دیده میشه .

توی منطقه اسنیورت ترکیه 12 مرکز درمانی ، یک مرکز هلال احمر و یک بیمارستان عمومی وجود داره .

محله  بیلیک دوزو  استانبول محله ایرانی نشین استانبول

محله بیلیک دوزو استانبول یکی دیگه از محله های ایرانی نشین استانبول هستش که اگر قصد خرید آپارتمان در استانبول رو دارید این منطقه هم یکی از مناطقی که شما میتونید روش فکر کنید.

ویژگی بارز این منطقه طبیعت و سرسبزی آن هستش که علت نزدیکی به دریای مرمره است. ساختمون هایی که توی این منطقه هستند هم از معماری بسیار مدرنی برخوردار هستند.

این محله از مناطق اروپایی استانبول هستش و ایرانیان زیادی درش زندگی میکنند. توی این منطقه خطوط اتوبوس از سمت خیابان تکسیم در ساعات مختلف شبانه روز فعالیت میکنه  و مترو هم بصورت شبانه روزی باز هستش .

خصوصیات دیگر این منطقه بیلیک دوزو نزدیکی به فرودگاه ، باشگاه های متنوع و مجاورت با دریای مرمره هستش .

منطقه کادیکوی استانبول - محله ایرانی نشین استانبول 

منطقه کادیکوی استانبول یکی از منطقه های جدید ایرانی نشین استانبول می باشد که به تازی بسیاری از ایرانیان و هموطنان عزیز در این محله خانه و آپارتمان خریداری کرده اند ، این منطقه در بخش آسیایی واقع شده است و منطقه ایرانی نشین بخش آسیایی استانبول می باشد . 

این منطقه دارای مدارس بین المللی و محله های نظیر جاده بغداد و خط ساحلی بسیار جذابی می باشد 

 

مناطق لوکس و لاکچری نشین استانبول


مناطق لوکس و لاکچری نشین استانبول

شاید شمایی که این مقاله رو میخونید توان مالی بالایی دارید و قصد دارید تا مناطق لوکس و لاکچری نشین استانبول رو بشناسید تا وقتی که میخواید اقدام به خرید آپارتمان در استانبول بکنید یکی از ملک های این مناطق رو که توی این بخش به شما معرفی میکنیم خریداری کنید.

محله ببک در استانبول مناطق لوکس و لاکچری نشین استانبول

این منطقه یکی از لوکس ترین محله های استانبول هستش که زیبایی و معماری جذابش شهرت داره ، چیزی که به جذابیت این محله افزوده میکنه این  که ببک در واقع یک منطقه تاریخی باستانی هستش .ترک ها این محله رو خاص میدونن و بخاطر ساکنان پر درآمد و طبقه بالای اون شهرت داره.

این منطقه تو گذشته پناهگاه کشتی های باری و سیاحتی بوده و دارای اسکله  برای قایق های تفریحی و لوکس هستش .

محله بشیکتاش در استانبول مناطق لوکس و لاکچری نشین استانبول

محله بشیکتاش یکی از محله های مرکزی استانبول هستش که در واقع یکی از لوکس ترین محله های استانبول و گران قیمت ترین منطقه مسکونی استانبول به حساب میاد.

دسترسی به محله بشینکتاش به تمام نقاط استانبول راحت و نزدیک هستش ، گزینه های حمل و نقل عمومی زیادی وجود داره . از جمله کشتی سواری، بزرگراه و موارد دسترسی زیادی براتون فراهم هستش.

محله ساری یر  در استانبول مناطق لوکس و لاکچری نشین استانبول

محله ساری یر که یکی از لوکس ترین محله های استانبول هستش ، مملو از بناهای تاریخی و معماری بیزانسی و عثمانی هستش .

یکی از اولین مناطقی که وقتی صحبت لوکس میکنیم در ذهن ترکها ظاهر میشه محله ساری یر هستش.

این محله ویلاهای بسیار لوکس و گران قیمت در دامان طبیعت رو داره و و مکانی عالی برای زندگی هستش .

ساری یر در بخش شمالی استانبول هستش و از قسمت اروپایی شهر واقع شده  مملو از کنسولگری ها و آثار تاریخی زیاد هستش .

وقتی به این منطقه میرید حتما از دره عمارت دیدن کنید.

محله فلوریا در استانبول مناطق لوکس و لاکچری نشین استانبول

فلوریا یکی دیگه از مناطق خیلی لوکس استانبول هستش ، این منطقه بخاطر موقعیت جغرافیایی خودش مشهور هستش ، این محله در امتداد دریای مرمره قرار داره .

فلوریا توی هر فصل در صدر فهرست بازدیدکنندگان قرار داره ، و سالانه گردشگران زیادی از این منطقه دیدن میکنند.

اولین رئیس جمهور ترکیه ، آتاتورک توی این محله زیاد رفت و آمد میکرد و یه کاخ توی این محله داشت. این کاخ شامل یک قصر بزرک هستش که بعدها به موزه ای برای گردشگران تبدیل شد.

محله بی اوغلو در استانبول مناطق لوکس و لاکچری نشین استانبول

مگه میشه صحبت از استانبول بشه و کسی میدان تقسیم و خیابان استقلال رو نشنیده باشیه ، پس اگر الان سرتون رو به نشانه تایید تکون میدید باید بهتون بگم که این مکان های معروف در منطقه ای به نام بی اوغلو قرار داره .

مکانی درجه یک برای زندگی و کی از لوکس ترین محله های استانبول به شمار میره.

بی اوغلو یک منطقه نسبتا بزرگ  با 46 محله کوچکتر هستش ، تعداد بی شمار پاساژ ، بازار و کانون فعالیت های اقتصادی استانبول در بی اوغلو قرار داره.

در اواخر سلطنت امپراتوری عثمانی و سال های اولیه جمهوری ترکیه ، بی اوغلو محل اصلی تشکیلات دولتی ، فعالیت های دیپلماتیک و گردهمایی های مالی بود.

محله بی نیشاتاشی در استانبول مناطق لوکس و لاکچری نشین استانبول

این محله هم یکی از مجلل ترین و معتبر ترین محله های استانبول هستش . میگن که علت شکوهمندی این منطقه به دوران سلطان عبدالمجید اول بر میگرده  که در اون ساکن بوده. در کل این منطقه به مجلل ترین و معتبرترین مناطق استانبول تبدیل شده که اشراف در اون زندگی میکنند.

محله باکرکوی در استانبول مناطق لوکس و لاکچری نشین استانبول

محله باکرکوی استانبول از طریق کشتی ، گزینه های حمل و نقل عمومی و جاده ها به خوبی با سایر نقاط شهر در ارتباط هستش ،  در گذشته باکرکوی محل استقرار فرودگاه اصلی استانبول یعنی فرودگاه آتاتورک بوده ، اگرچه این فرودگاه تعطیل شد ، اما کاهش قابل توجه ای در ارزش ملک های این منطقه به وجود نیومد.

یک مرکز نمایشگاهی در باکرکوی استانبول قرار داره ، که هر ساله میزبان نمایشگاه های متعددی هستش که سرمایه گذران زیادی رو به این منطقه جذب میکنه.

 

سوالات پر تکرار خرید آپارتمان در استانبول و اخذ اقامت ترکیه

1-      چه کسایی میتونن در ترکیه ملک بخرن ؟

بر اساس قانون کشور ترکیه هر فردی اعم از اتباع خارجی میتونن در کشور ترکیه ملک خریداری کنند.

2-      آیا املاک موروثی میشن ؟

بله شما با خرید ملک سند 6 دانگ و تمامی حقوق اون رو دارید و موروثی خواهد بود .

3-      قیمت ملک چطور تعیین میشه ؟

قیمت ملک در حالت اول توسط سازنده و یا آژانس فروش املاک تعیین میشه ، اما در حالت دوم توسط برگه ای به نام اکسپرتیز  ( گزارش نامه ملک ) توسط اداره ثبت و سند ترکیه صادر میشه که ملک الرزش گذاری میشه و قیمت اون مشخث میشه .

4-      همه میتونن در ترکیه ملک بفروشن ؟

هر فردی که قانونا مالک ملکی باشه چه بصورت حقیقی و حقوقی اجازه خرید و فروش ملک خودش رو داره.

5-      آیا اتباع خارجی میتونن توی ترکیه وام دریافت کنند؟

بله اتباع خارجی هم میتونن وام دریافت کنند ، بعضی از پروژه ها خودشون برای خریداران وام در نظر میگیرن و برخی دیگه توسط بانک ها داده میشه .

6-      مالیات ملک در ترکیه به چه صورت ؟

مالیات خرید ملک 3% از هر طرف معامله هستش که برای اتباع خارجی رایگان هستش .

7-      محدودیت برای اتباع خارجی در خرید ملک قرار داره ؟

بله اتباع خارجی میتونند تا مرز 30 هکتار از اراضی جمهوری ترکیه رو خریداری کنند.

اتباع خارجی حق تملک یا اجاره اراضی جمهوری ترکیه که در مناطق نظامی و امنیتی واقع شده اند رو ندارند.

شهروند خارجی میتونه تنها 10 درصد از اراضی و املاک هر ناحیه یا شهر رو خریداری کنه

شهروندان خارجی و یا شخصیت های حقوقی ثبت شده در خارج از ترکیه می تونند از مالکین وموسسات مالی معتبر در خواست خرید اعتباری داشته باشند و قانون محدودیتی براش نذاشته .

8-      حداقل زمان اتمام پروسه دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید ملک چقدر هستش ؟

پس از به نام شدن سند مالکیت ، حداقل زمان پروسه 3 ماه هستش .

9-      از طریق اجاره ملک در ترکیه میشه کسب اقامت ترکیه رو کرد؟

خیر از طریق اجاره شما نمیتونید درخواست اقامت کشور ترکیه رو بدید و باید یک ملک به ارزش حداقل 400 هزار دلار بخرید تا بتونید درخواست شهروندی کشور ترکیه رو بکنید .

ویا از روش های دیگه کسب اقامت کشور ترکیه که میتونید مقاله اش رو بخونید اقدام کنید .

مجموعه HBGROUP چه کمکی به شما میکنه ؟

 

ما سعی کردیم توی این مقاله هر آنچیزی که برای خرید آپارتمان در استانبول رو نیاز دارید به زبان ساده بگیم ، همینطور شرایط اخد اقامت ترکیه و همینطور شهروندی ترکیه رو بهتون بگیم .

خیلی تلاش کردیم هر اطلاعاتی که لازم دارید رو بهتون شرح بدیم ، اگر سوالی داشتید میتونید توی بخش کامنت ها بپرسید و خیلی سریع بهتون پاسخ میدیم .

اما مجموعه HBGROUP یک تیم حرفه ای افراد متخصص ایرانی و هموطن شما در ترکیه هستند که فرایند خرید ملک در استانبول رو بارتون راحت میکنن .

پروژه های درست سخت ، پروژه های آماده و حتی ملک ای دست دوم ، وشرایط اقساط همگی مواردی هستند که مجموعه HBGROUP  برای شما ایجاد کرده.

شما میتونید خیلی راحت بدون دردسر و حتی صرف هزینه ای با کارشناسان ما صحبت کنید و هر سوالی که در رابطه با خرید ملک در استانبول دارید رو ازشون بپرسید .

شما میتونید از بخش های مختلف سایت آپارتمان ها و واحد های مختلف رو که از طریق مجموعه HBGROUP  در حال فروش هستش رو ببینید .

ضمنا مقالات زیادی در سایت قرار داره که میتونید ازشون استفاده کنید ما سعی کردیم تمامی مقالات کاربردی و با زبان ساده و روان بنویسیم تا علاوه بر اینکه حصوله تون سر نره ، بتونید ازش استفاده کنید .

لطفا سوالات و نظرات خودتون و در بخش کامنت ها و دیدگاه ها بنویسید ، کارشناسان ما به سرعت به همه آنها پاسخ خواهند داد.