HBmag هر آنچه درباره استانبول لازم است بدانید
Hbgroup
مقالات
دسته بندی ها
برچسب ها
HBmag
دسته بندی ها
بازگشت به سایت
خرید خانه در استانبول زندگی در استانبول گردشگری در استانبول شهروندی ترکیه گپ تایم استانبول فیلم و سریال ترکیه حساب بانکی و سرمایه گذاری در ترکیه
تله کابین ترکیه

تله کابین ترکیه

تله کابین ترکیه یا Teleferik ها در این کشور به عنوان یکی از اصلی ترین وسایل نقلیه عمومی در شهرهای گردشگری مورد استفاده قرار می گیرند.
مجموع بازدید : 262 زمان مطالعه : 5 دقیقه و 3 ثانیه

تله کابین ترکیه یا Teleferik ها در این کشور به عنوان یکی از اصلی ترین وسایل نقلیه عمومی در شهرهای گردشگری مورد استفاده قرار می گیرند. این سیستم های تله کابین در شهرهایی مانند استانبول، آنتالیا، بودروم و کاپادوکیا وجود دارند و به توریست ها و مسافران امکان می دهند به راحتی از مناظر زیبای شهر و مناطق دیدنی استفاده کنند.

بخوانید:"پلاژهای استانبول"

تله کابین استانبول (تله کابین پیرلوتی)؛ یکی از تله کابین ترکیه

تله کابین پیرلوتی استانبول، اولین مورد از تله کابین ترکیه، در سال ۲۰۰۵ توسط شرکتی ایتالیایی ساخته شد. این تله کابین با طول ۴۲۰ متر، از ایستگاه ایوب به فراز تپه پیرلوتی ایستگاه میگیرد. این پروژه تله کابین، یک امکان جدید و بسیار جذاب برای مردم استانبول فراهم کرده است، که با استفاده از آن میتوانند به راحتی و با چشم اندازی شگفتانگیز از بالاترین نقطه شهر نظر بیندازند. تله کابین پیرلوتی استانبول در طول سال به عنوان یک نقطه جذاب برای گردشگران و مسافران علاقهمند به دیدن مناظر طبیعی شهر معروف شده است.

این تله کابین دارای دو ایستگاه است و در عرض ۳ دقیقه مسافران را بین این دو ایستگاه جابجا میکند. ظرفیت این تله کابین ۶۵۰ کیلوگرم است که معادل ۸ نفر مسافر میشود. در طول روز، تله کابین پیرلوتی حدود ۲۰۰ سفر را انجام میدهد، که در ایام فصل تابستان از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب و در ایام فصل زمستان از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب فعالیت میکند. همچنین، تله کابین پیرلوتی در هر ساعت قادر به جابجایی ۵۷۶ مسافر است و به طور متوسط هر ساعت ۸ سفر را انجام میدهد.

تله کابین ترکیه

تله کابین بورسا؛ یکی از تله کابین ترکیه

تله کابین بورسا، اولین و قدیمی ترین تله کابین ترکیه است که در سال ۱۹۶۳ افتتاح شده است. این تله کابین که طول کلی آن نزدیک به ۹ کیلومتر است، از جاذبه ها و نمادهای شهر بورسا عبور میکند و به آن زیبایی و جذابیت ویژهای میبخشد. ایستگاههای تله کابین بورسا، مراکز تفریحی و خریدی را در خود جای دادهاند که با حضور گردشگران و مسافران، همواره در حال شلوغی و زندگی فعالیت میکنند.

در سال ۱۹۶۳، این تله کابین به عنوان یک خط هوایی تراموا افتتاح شده بود، اما پس از ۵۰ سال، با استفاده از یک سیستم مدرن بالابر گوندولا، تجدید نظر شد. در سال ۲۰۱۴، تله کابین بورسا بازسازی شده و اکنون ۴ ایستگاه دارد، ایستگاه اول آن در منطقه ییلدیریم و آخرین ایستگاه در هتلهای منطقه اولوداغ قرار دارد.

این مسیر به طول ۸۸۳۷ متر میرسد و بین ایستگاه اول و آخر آن، یک اختلاف ارتفاع حدود ۱۴۷۵ متر وجود دارد. تله کابین بورسا با ظرفیت حمل ۱۵۰۰ مسافر در ساعت، یکی از مهم ترین وسایل نقلیه عمومی در این شهر محسوب میشود. این تله کابین نه تنها به مسافران امکانات راحتی و ایمنی را فراهم میکند، بلکه از مناظر زیبا و دیدنی بر فراز شهر بورسا نیز بهرهبرداری میکند.

تله کابین ترکیه

تله کابین آنکارا خط؛ یکی از تله کابین ترکیه

یکی از تله کابین های معروف ترکیه، خط تله کابین ینی محله - شنتپه (Yenimahalle - Şentepe) است. این خط تله کابین در سال ۲۰۱۴ در آنکارا افتتاح شده و به منظور حمل و نقل عمومی در شهر ساخته شده است. از آن زمان تاکنون، تله کابین بین نقاط شنتپه و ینی محله پیوسته در حرکت است.

این تله کابین به هماهنگی با متروی آنکارا در حال عملیات است و برای ساکنان و بازدیدکنندگان شهر امکان صرفه جویی در زمان و تجربه یک منظره شهری منحصر به فرد را فراهم می کند. اگر به عنوان سفری روزمره یا تفریحی در آنکارا هستید، استفاده از تله کابین می تواند یک گزینه عالی باشد تا از ترافیک شهر فرار کنید و از منظره زیبایی که این تله کابین ارائه می دهد لذت ببرید.

این خط دارای ظرفیت حمل ۲۴۰۰ مسافر در ساعت است و از ایستگاه مترو ینی ماهاله (Yenimahalle) شروع میشود و تا مرکز (Şentepe) ادامه دارد. خط تله کابین بین دو ایستگاه Yenimahalle و Şentepe، در کل از ۴ ایستگاه تشکیل شده است. طول مسیر این تله کابین ۳۲۵۷ متر است و در آن ۱۰۶ کابین وجود دارد که هر کابین ظرفیت ۱۰ نفر دارد. هر ۱۵ ثانیه یک کابین به ایستگاه میرسد و با اختلاف ارتفاع ۲۰۰ متری بین (Yenimahalle – Şentepe)، مسافت ۳۲۵۷ متر در حدود ۱۴ دقیقه طی میشود. در ۱۹ قسمت مختلف از این تله کابین، دکمههای مربوط به وضعیت اضطراری نیز تعبیه شدهاند.

تله کابین ترکیه

همچنین بخوانید:"منطقه آسیایی و اروپایی استانبول برای خرید ملک"

تله کابین آنکارا خط کچی اورن؛ یکی از تله کابین ترکیه

تله کابین آنکارا، خط کچی اورن (Keçiören)، یکی از تله کابین ترکیه است. این تله کابین که در سال ۲۰۰۸ به بهره برداری رسید، دومین تله کابین آنکارا است. ظرفیت حمل این خط برابر با ۱۲۰۰ مسافر در ساعت است و در طول این خط ۱۶ کابین فعالیت می کنند. هر کابین قادر است تا حداکثر ۸ مسافر را در خود جا دهد. تله کابین در مسیر بین دو ایستگاه عمل می کند و مدت زمان سفر یک طرفه بین دو ایستگاه تقریبا ۲۰ دقیقه است. طول کلی مسیر تله کابین حدود ۱۶۵۳ متر است و اختلاف ارتفاع بین دو ایستگاه حدود ۶۵ متر می باشد.

تله کابین ترکیه

تله کابین بالچوا ازمیر؛ یکی از تله کابین ترکیه

تله کابین بالچوا، یکی از تله کابین های معروف ترکیه است که در منطقه بالچوا واقع شده است. ایده احداث این تله کابین توسط شهردار ازمیر در سال ۱۹۷۰ میلادی به وجود آمد، بعد از دیدن یک تله کابین در کشور رومانی. او در سال ۱۹۷۴ توانست با احداث تله کابین بالچوا، رویای خود را به حقیقت تبدیل کند. این تله کابین بین دو ایستگاه تپه یشیل اوغلو و قله کوه دده فعالیت میکند و در سال ۲۰۱۵ پس از تعمیراتی با صرف هزینه ۱۵ میلیون لیر، مجدداً راه اندازی شد.

تله کابین بالچوا یک خط تله کابین با ظرفیت حمل ۱۲۰۰ مسافر در ساعت است. این خط، با طولی بالغ بر ۸۱۰ متر، از ایستگاهی به ارتفاع ۳۱۶ متر بالاتر به ایستگاه دیگری میرسد. با توجه به این مشخصات، تله کابین بالچوا به عنوان یک وسیله حمل و نقل عمومی موثر و کارآمد در منطقه مورد استفاده قرار میگیرد.

تله کابین ترکیه