HBmag هر آنچه درباره استانبول لازم است بدانید
Hbgroup
مقالات
دسته بندی ها
برچسب ها
HBmag
دسته بندی ها
بازگشت به سایت
خرید خانه در استانبول زندگی در استانبول گردشگری در استانبول شهروندی ترکیه گپ تایم استانبول فیلم و سریال ترکیه حساب بانکی و سرمایه گذاری در ترکیه
معرفی 6 پارک آبی در استانبول

معرفی 6 پارک آبی در استانبول

اگرچه استانبول شهری است که در تمام فصل‌های سال جذابیت خود را حفظ می‌کند، اما در تابستان، رنگ و بوی دیگری دارد.
مجموع بازدید : 390 زمان مطالعه : 4 دقیقه و 22 ثانیه

پارک آبی در استانبول کجاست؟ اگر این سوال برای شما هم ایجاد شده، خواندن این مقاله را از دست ندهید. اگرچه استانبول شهری است که در تمام فصل‌های سال جذابیت خود را حفظ می‌کند، اما در تابستان، رنگ و بوی دیگری دارد. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره آرامش‌بخش قرار دارد و بیش از بیست ساحل با شرایط شنای عالی را در این شهر می‌توان یافت. البته این سواحل به‌تنهایی نمی‌توانند برای سفرهای تابستانی مناسب باشند، مخصوصا برای زمانی که بخواهید با خیال آسوده از شنا یا از تفریحات آبی لذت ببرید! پارک‌ آبی در استانبول، گزینهای‌ جذاب و شاد برای لذت‌بردن از تابستان و خلق خاطرات فراموش‌نشدنی خواهد بود.

پارک آبی در استانبول

6  پارک آبی در استانبول که نباید از دست بدهید!

شهر استانبول با داشتن کاخ‌ها، مساجد، موزه‌های متنوع و مراکز خرید، به‌همراه پارک‌های آبی و سواحل مشهور، جزو مقصدهای محبوب برای گردشگران ایرانی است. در این بخش، بهترین پارک‌ آبی در استانبول را به شما معرفی می‌کنیم و آدرس آن‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهیم تا به‌راحتی بتوانید به آن‌ها برسید.

پارک آبی کلاب دلفین استانبول (Aqua Club Dolphin Istanbul)

پارک آبی دلفین کلاب در استانبول، بزرگ‌ترین پارک آبی در استانبول با تجهیزات متنوعی از سرسره‌ها تا استخر واترپلو و نمایش دلفین به‌شمار می‌رود. این پارک از فصل بهار تا پایان تابستان از بازدیدکنندگان پذیرایی می‌کند و قیمت ورودی روز یکشنبه نسبت به سایر روزهای هفته بیشتر است. 

خدمات غذایی در این پارک عرضه می‌شود، اما هزینه آن‌ها کمی بالا خواهد بود، لذا درصورتی‌که بودجه محدودی دارید، توصیه می‌کنیم همراه خود غذا بیاورید. خبر خوب این است که شما می‌توانید از تمامی مراکز گردشگری شهر استانبول به‌صورت کاملا رایگان به این پارک برسید. این یعنی نیازی نیست هزینه‌ای را بابت رزرو تاکسی پرداخت کنید. پارک آبی کلاب دلفین را یکی از هیجان انگیزترین مراکز پارک آبی در استانبول می‌دانند.

پارک آبی در استانبول

پارک آبی آکوامارینا استانبول، لوکس‌ترین پارک آبی در استانبول

این پارک آبی در منطقه‌ لوکس و شیکی با نام بویوک‌چکمجه در قسمت اروپایی استانبول واقع شده است. آکوامارینا خارج از شهر و پشت فرودگاه آتاتورک قرار دارد. اگر نمی‌خواهید خودتان را با تاکسی دربست یا اینترنتی به این پارک آبی برسانید، پس به سراغ استفاده از سرویس‌های رفت رایگان بروید.

ساعت کاری پارک

این پارک آبی در استانبول از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۱۰ صبح سرویس رایگان برای جابه‌جایی مسافران در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. با این حال، بهتر است بدانید که فقط سرویس رفت را به‌طور رایگان در اختیار خواهید داشت و برای بازگشت باید هزینه‌ سفر را پرداخت کنید. ساعت کار سرویس‌های بازگشت از ساعت ۵ عصر آغاز می‌شوند.

امکانات پارک

پارک آبی آکوامارینا امکاناتی شامل سرسره و استخرهای مخصوص گروه‌های سنی مختلف را برای علاقه‌مندمان در نظر گرفته است. به همین خاطر، این پارک یک گزینه عالی برای تفریح خانوادگی خواهد بود. به‌جز استخرهای شنای بزرگسالان، صندلی و چتر ساحلی نیز در این پارک قرار دارد و پس از شنا، می‌توانید روی صندلی بنشینید و از آفتاب تابستانی بهره‌مند شوید.

پارک آبی در استانبول

شهربازی و پارک تفریحی ویالند استانبول (VIALAND Tema Park)

پارک آبی ویالند را با تغییر نام آن به اسم اسفانبول (Isfunbul) می‌شناسند. این پارک، یکی از بزرگ‌ترین شهربازی‌های استانبول، بهترین پارک آبی در استانبول و در شمار بهترین پارک‌های آبی کشور به‌حساب می‌آید که در سال ۲۰۱۵ در میان ۸۰۰ پارک موضوعی اروپا، رتبه پنجم را کسب کرده است.

این پارک را با وسایل تفریح هیجان‌انگیزی تجربه خواهید کرد که ترن نفس‌گیر، چرخش ۳۶۰، رودخانه، سرسره وایکینگ، برج عدالت، ترن ماجراجو و جهانگرد کوچک در شمار این وسایل قرار دارد. بازدید از این پارک برای افرادی که به تاریخ و موزه‌های باستان‌شناسی استانبول علاقه‌ دارند تا افرادی که از هنر و موزه‌های مدرن لذت می‌برند، جذاب خواهد بود. به‌نوعی می‌توان گفت که این پارک، تمامی تفریحات استانبول را در خود جای داده است.

پارک آبی در استانبول

پارک آبی توزلا مارینا استانبول، معروف‌ترین پارک آبی در استانبول

استانبول به‌عنوان یک شهر بزرگ و مشهور با بسیاری از پارک‌های آبی معروف شناخته می‌شود، اما توزلا مارینا با ۱۵ هزار مترمربع مساحت، بزرگ‌ترین پارک آبی در استانبول است. اگر شما از تجربه هیجان انگیز استقبال می‌کنید و دوست دارید از ارتفاعات بالا به داخل آب بپرید حتما تجربه پارک آبی توزلا مارینا را در برنامه سفر خود قرار دهید. این پارک آبی ‌عنوان یکی از بهترین و معروف‌ترین پارک‌های آبی در استانبول را دارد و مرتفع‌ترین سرسره تیوپی اروپا را نیز می‌توان در آن دید.

پارک آبی توزلا مارینا با نام‌های مختلفی همچون «مارینا آکوا پارک» و «پارک آبی توزلا» شناخته می‌شود. این پارک در نزدیکی ساحل توزلا در استانبول قرار گرفته است که از آن به‌عنوان ساحل شنا در استانبول یاد می‌کنند و بسیاری از گردشگران آن را به‌عنوان «پارک آبی توزلا» می‌شناسند. پارک آبی توزلا مارینا را در سال ۲۰۱۹ در منطقه آسیایی استانبول ساخته‌اند.

این پارک آبی در استانبول طی ساعات کاری از ساعت ۱۱ صبح تا ۶ عصر فعالیت می‌کند. اگر می‌خواهید یک روز پر از هیجان و تفریح داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم صبح زود به پارک بروید. همچنین نگران غذا نباشید؛ چراکه این پارک آبی با داشتن رستورانی ۵ ستاره آماده پذیرایی از گردشگران و بازدیدگنندگان خواهد بود.

پارک آبی در استانبول

پارک آبی کالسیوم استانبول (Coliseum Sports Club Sariyer)

پارک آبی کالسیوم استانبول با ۱۲ هزار مترمربع مساحت، ۴ استخر بزرگ روباز، ۶ سرسره و استخری با موج‌های خروشان، محبوب‌ترین پارک‌ آبی در استانبول شمرده می‌شود. در این پارک، استخر آرام برای گردشگران میانسال و تفریحات هیجان‌انگیزی مانند صخره‌نوردی و سرسره آناکوندا وجود دارد.

زمان شروع کار پارک یکشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر و سایر روزها از ۸ صبح تا ۱۰ شب است. پارک آبی کالسیوم همچنین سینما، سالن ماساژ، استخرهای کودک، اسپا و آرایشگاه را نیز در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد و شعبه‌ای از کافه معروف استارباکس نیز در آن فعالیت می‌کند.

پارک آبی در استانبول

پارک آبی جواهیر هیبلی آدا (Cevahir Aqua Heybeliada)

پارک آبی جواهیر را می‌توانید در جزیره هیبلی آدا ببینید که بخشی از تفرجگاه ساحلی این جزیره محسوب می‌شود. این پارک آبی با برخورداری از ۴ استخر و ۱۰ سرسره و با بهره‌ندی از امکانات متنوع و سرگرمی‌های هیجان‌انگیز، مورد علاقه گردشگران قرار دارد.

درهای پارک آبی جواهیر همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۷ عصر به روی علاقه‌مندمان باز و برای دسترسی به این پارک آبی در استانبول باید از قایق یا کشتی استفاده کرد. خدمات دیگری مانند تخت‌های آفتاب‌گیر، چتر، کمد، رستوران و شاتل نیز در این پارک آبی قابل دسترسی هستند.

پارک آبی در استانبول

جمع‌بندی

اگر قصد سفر به سواحل ترکیه در فصل بهار و تابستان را دارید، بازدید و تجربه انواع پارک آبی در استانبول را از دست ندهید. پارک‌های آبی استانبول با تفریحات متنوع و جذاب، ساعت‌های شاد و به یادماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورند. البته بهتر است قبل از سفر، برنامه‌ریزی کافی را انجام دهید و زمان خود را به هوشمندی تقسیم کنید تا از دیدن دیگر جاذبه‌های شهر هم لذت ببرید.