HBmag هر آنچه درباره استانبول لازم است بدانید
Hbgroup
مقالات
دسته بندی ها
برچسب ها
HBmag
دسته بندی ها
بازگشت به سایت
خرید خانه در استانبول زندگی در استانبول گردشگری در استانبول شهروندی ترکیه گپ تایم استانبول فیلم و سریال ترکیه حساب بانکی و سرمایه گذاری در ترکیه
سوغاتی های استانبول

سوغاتی های استانبول

ترکیه یکی از کشورهای تاریخی و زیبای دنیاست که در طول سال گردشگران بسیاری را پذیراست. این کشور مکان‌های تاریخی و دیدنی بسیاری داراست.
مجموع بازدید : 286 زمان مطالعه : 3 دقیقه و 43 ثانیه

سوغاتی‌های استانبول مبحثی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. ترکیه یکی از کشورهای تاریخی و زیبای دنیاست که در طول سال گردشگران بسیاری را پذیراست. این کشور مکان‌های تاریخی و دیدنی بسیاری داراست. علاوه بر این، این کشور مراکز خرید بسیاری را داراست و به این واسطه بسیاری از گردشگران که برای تفریح به کشور ترکیه مهاجرت می‌کنند، علاوه بر تفریح به خرید سوغاتی نیز می‌پردازند. کشور ترکیه سوغاتی‌های بسیاری دارد و در ادامه به معرفی‌ بهترین سوغاتی‌های ترکیه می‌پردازیم.

با ما همراه باشید.

سوغاتی‌های استانبول

کشور ترکیه سوغاتی‌های بسیاری دارد و خرید سوغاتی در استانبول کار سختی نیست. اما بهتر است با بهترین سوغاتی‌های استانبول آشنا شوید.

·        چای ترکی از سوغاتی‌های استانبول

اگر بخواهیم معروف‌ترین سوغاتی استانبول را نام ببریم، می‌توانیم به چای ترکی اشاره کنیم. نوشیدن چای ترکی در استانبول، یکی از رایج‌ترین کارهاست و مردم استانبول به صورت روتین به مصرف چای ترکی می‌پردازند. چای اصیل ترکی مشکی رنگ است و هیچ‌گونه افزودنی در آن نمی‌ریزند. به همین دلیل شما می‌توانید با نوشیدن چای ترکی در استانبول، طعم اصیل چای ترکی را احساس کنید. این چای در کتری مخصوصی به نام کایدانلیک دم آوری می‌شود. شما می‌توانید برای خرید چای ترکی به ادویه فروشی‌های استانبول مراجعه کنید. لازم به ذکر است که این چای قیمت بالایی ندارد و قیمت آن بین ده الی سی لیر است.

سوغاتی های استانبول

·        باقلوا ترکی از سوغاتی‌های استانبول

اگر به ترکیه سفر کرده‌اید و به شیرینی‌جات علاقمندید، هرگز باقلوا ترکی را از دست ندهید. اگر فقط و فقط یکبار باقلوا ترکی را بخورید، قطعا به آن علاقمند می‌شوید. باقلوا که یکی از خوش طعم‌ترین دسرهای ترکیه است به عنوان یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های استانبول شناخته می‌شود.  ترکیبات اصلی باقلوا ترکی آرد، پسته و گردو است و علاوه بر این‌ها به آن زعفران، گلاب و عسل نیز می‌افزایند. شما می‌توانید این سوغاتی بی‌نظیر ترکیه را از باقلوا فروشی‌های استانبول خریداری کنید. 

همچنین بخوانید: " استانبول کارت İstanbulkart چه کاربردی دارد؟"

سوغاتی های استانبول

·        راحت الحلقوم از سوغاتی‌های استانبول

راحت الحلقوم یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های استانبول است. این شیرینی که عموما در بسته‌بندی‌های شکیل در بسیاری از سوغاتی‌ فروشی‌های استانبول یافت می‌شود، از طعم بی‌نظیری برخوردار است و مطمئن باشید با امتحان کردن راحت الحلقوم به آن علاقمند خواهید شد. راحت الحلقوم را می‌توان با طعم‌های پرتقالی، لیمویی، پسته‌ای و ... خریداری کنید. این شیرینی از قیمت مناسبی برخوردار است و به عنوان یکی از سوغاتی‌های خوش قیمت استانبول شناخته می‌شود.

سوغاتی های استانبول

·        ادویه از سوغاتی‌های استانبول

یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ادویه در جهان، کشور ترکیه است. این کشور به واسطه بهره گیری از بهترین رسپی‌های تولید ادویه درجهان و استفاده از مواد اولیه با کیفیت، ادویه‌های بی‌نظیری ا تولید می‌کند که نظیر آن در هیچ جای دنیا وجود ندارد. به همین دلیل این کشور غذاهای بسیار خوش طعمی دارد و شما می‌توانید با مراجعه به ادویه فروشی‌های استانبول که عموما در بازار مصری‌ها و بازار کاپالی چارشی قرار دارند، به خرید این سوغاتی پرطرفدار استانبول بپردازید.

سوغاتی های استانبول

·        صابون سیاه از سوغاتی‌های استانبول

یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های استانبول، صابون سیاه است. این صابون که تماما از مواد اولیه طبیعی تولید شده است، هیچ‌گونه ضرری برای بدن ندارد و شما می‌توانید از این ماده ارگانیک برای نظافت شخصی استقاده کنید. این صابون که بافتی همانند کرده دارد، ویژگی‌های منحصر به فردی را داراست که می‌تواند حس و حال بهتری را به شما القاء کند. صابون سیاه قیمت معقولی دارد و می‌توانید این صابون‌ها را با قیمت کم‌تر از پنجاه لیر از بازار مصری‌ها و بازار آراستا به راحتی خریداری کنید.

سوغاتی های استانبول

·        گلیم ترکی از سوغاتی‌های استانبول

گلیم ترکی یکی از بهترین سوغاتی‌های استانبول است. این گلیم‌ها که عموما از ترکیب رنگی بی‌نظیری برخوردارند را می‌توان در جای جای ترکیه پیدا کرد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید این سوغاتی استانبول باید به آن توجه کنید، ماشینی یا دستی بودن آن است. طبیعتا اگر قصد خرید گلیم ترکیه‌ای دستی را دارید باید هزینه بیش‌تری را بپردازید. اگر گلیم ترک دستی داستانی در خود داشته باشد، ارزش آن بسیار بالا می‌رود. لازم به ذکر است که گلیم‌های ترکی فضای زیادی را در چمدانتان اشغال می‌کند و اگر به خرید این سوغاتی ترکیه علاقمندید، حتما فضای موردنیاز را در نظر بگیرید. 

سوغاتی های استانبول

·        چشم زخم از سوغاتی‌های استانبول

یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های استانبول، چشم زخم است. چشم زخم نشانه‌ای که برای مردم ترکیه، معنا و مفهوم خاصی دارند. آن‌ها معتقدند که این سنگ موجب می‌شود تا انرژی منفی و نفرین‌های شوم از افراد دور شود و در عوض انرژی مثبت و عاقبت بخیری به سمت افراد بیاید. دلیل نام گذاری چشم زخم، ظاهر چشم مانند آن است که در اطراف آن از رنگ‌های سفید، فیروزه‌ای و سرمه‌اس استفاده می‌شود. امروزه مردم ترکیه به واسطه ظاهر زیبای چشم زخم از آن در بسیاری از مکان‌ها مانند خانه، محل کار، مراکز خرید و ... استفاده می‌کنند. قیمت این سوغاتی ترکیه بسته به سنگ استفاده شده در آن، از پنج لیر تا بیش از صد و پنجاه لیر می‌باشد. شما می‌توانید برای خرید چشم زخم به سوغاتی‌فروشی‌های استانبول مراجعه کنید.

سوغاتی های استانبول

جمع بندی

کشور ترکیه یکی از گردشگرپذیرترین کشور‌های دنیاست. ترکیه به واسطه تاریخچه غنی و بی‌نظیر خود سوغاتی‌های فروانی دارد و بسیاری از افرادی که به این کشور سفر می‌کنند، بخش اعظمی از زمان خود را صرف خرید سوغاتی‌های استانبول می‌کنند. از محبوب‌ترین سوغاتی‌های استانبول می‌توان به ادویه‌جات ترکی، چای ترکی، راحت الحلقوم، باقلوا ترکی، صابون سیاه، چشم زخم و گلیم ترکی اشاره کرد. برای خرید این اقلام می‌توانید از بازارهای ترکیه مانند بازار مصری‌ها، بازار کاپالی چارشی و بازار آراستا دیدن کنید.