HBmag هر آنچه درباره استانبول لازم است بدانید
Hbgroup
مقالات
دسته بندی ها
برچسب ها
HBmag
دسته بندی ها
بازگشت به سایت
خرید خانه در استانبول زندگی در استانبول گردشگری در استانبول شهروندی ترکیه گپ تایم استانبول فیلم و سریال ترکیه حساب بانکی و سرمایه گذاری در ترکیه
تفاوت شهروندی ترکیه با دیگر کشورها؛ ترکیه چه مزایایی دارد؟

تفاوت شهروندی ترکیه با دیگر کشورها؛ ترکیه چه مزایایی دارد؟

تفاوت شهروندی ترکیه با دیگر کشورها مطلبی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. شهروندی ترکیه یا وطن داشی به معنای دریافت تابعیت ترکیه است و با اقامت دائم در ترکیه تفاوت دارد.
مجموع بازدید : 228 زمان مطالعه : 14 دقیقه و 52 ثانیه

تفاوت شهروندی ترکیه با دیگر کشورها مطلبی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. شهروندی ترکیه یا وطن داشی به معنای دریافت تابعیت ترکیه است و با اقامت دائم در ترکیه تفاوت دارد. در اقامت دائم، شخص همچنان شهروند کشور خود است ولی میتواند در ترکیه نیز حضور داشته باشد، اما با دریافت شهروندی ترکیه، فرد حقوق و مزایایی از جمله حق رأی، حقوق اجتماعی و اقتصادی و حق بهرهبرداری از خدمات دولتی را در ترکیه دارد. برای دریافت وطن داشی ترکیه باید شرایط شغلی، آموزشی و مالی خاصی را ارائه داده و پروسه مربوطه را طی کنید.

دریافت شهروندی ترکیه به معنای تبدیل شدن به یکی از اعضای مردم این کشور است و این به شما امکان میدهد از مزایای شهروندی ترکیه و وطن داشتن بهرهمند شوید. داشتن شهروندی ترکیه و یا وطن داشتن، مزایای ویژهای دارد که برخی از آنها به دلیل سیاستهای خاص ترکیه درباره مردمش نیز است.

تفاوت شهروندی ترکیه با دیگر کشورها

تفاوت شهروندی ترکیه با دیگر کشورها

شهروندی ترکیه یکی از موراد مهم برای افرادی است که میخواهند در ترکیه زندگی کنند یا کسب و کاری راه اندازی کنند. شهروندی ترکیه به افراد امکانات و امتیازات جذابی میدهد. به طور مثال، شهروندان ترکیه حق اقامت بدون محدودیت در ترکیه را دارند و میتوانند بدون نیاز به ویزا به بیش از ۱۶۶ کشور سفر کنند.

همچنین، شهروندان ترکیه میتوانند به راحتی ملک در ترکیه خریداری کنند و حق املاک را به دست آورند. علاوه بر این، شهروندی ترکیه به افراد امکان دسترسی به آموزش رایگان در دانشگاهها و مدارس ترکیه را میدهد. در کل، شهروندی ترکیه با بهره مندی از این امتیازات متنوع، یک گزینه جذاب برای افرادی است که به دنبال زندگی یا کسب و کار در ترکیه هستند.

عضویت ترکیه در ناتو و آغاز مذاکرات عضویت در اتحادیه اروپا نشان دهنده رویکردی است که ترکیه برای ارتقاء سطح تجارت و فرهنگ و توسعه صنایع خود به کار برده است. با توجه به موقعیت جغرافیایی ترکیه در خاورمیانه، این کشور تلاش کرده است تا با صلح جهانی همگام شود و استانداردهای اروپایی را در برخی از زمینهها اجرا کند.

این تلاشها شامل بهبود قوانین کار، حقوق بشر، برخوردهای دموکراتیک و اطلاعات شفاف است. ترکیه همچنین در زمینه توسعه صنایع فعالیت میکند و به ارتقاء سطح صنعتی خود در حوزههای مختلف، از جمله خودروسازی و الکترونیک، تمرکز میدهد. این تلاشها به طور کلی نشان دهنده تمایل ترکیه به پیوستن به جهانیتر شدن و تحقق استانداردهای جهانی و اروپایی است.

ترکیه یک کشور پیشرفته است که به شهروندان خود امکانات و امتیازات متنوعی را ارائه میدهد. علاوه بر این، این کشور با استقبال از سرمایهگذاریهای خارجی تلاش میکند تا اقتصاد خود را گسترش دهد. به منظور جذب سرمایهگذاران خارجی، شرایط دریافت شهروندی ترکیه در سال ۲۰۱۸ تسهیل شده و امتیازات شهروندی ارائه شده توسط این کشور جذابیت بیشتری برای سرمایهگذاران ایجاد کرده است. این تدابیر سیاستی که توسط ترکیه اتخاذ شده است، نشان میدهد که ترکیه تمایل دارد تا با بهرهگیری از سرمایهگذاریهای خارجی، اقتصاد خود را توسعه داده و به امکانات و خدمات بهتری برای شهروندان خود دسترسی دهد.

تفاوت شهروندی ترکیه با دیگر کشورها

تفاوت شهروندی ترکیه با دیگر کشورها و اقامت دائم

تفاوت شهروندی ترکیه با دیگر کشورها و اقامت دائم آن برای بسیاری از افراد هنوز مبهم است. برخی از افراد فکر میکنند که اقامت در واقع به شهروندی اشاره دارد، در حالی که بسیاری دیگر همچنین باور دارند که این دو مفهوم متفاوت هستند. از سال ۲۰۱۲، مزایای اقامت و شهروندی در ترکیه باعث شده است که نه تنها ایرانیان، بلکه اتباع کشورهای دیگر نیز مانند انگلیس، ایرلند، هلند، دانمارک، استرالیا، نروژ، فرانسه و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، ترکیه را به عنوان مقصدی برای اقامت و زندگی انتخاب کنند.

اقامت در ترکیه

تفاوت بین اقامت با شهروندی ترکیه در واقع به تفاوت در معنی این دو واژه برمیگردد. اقامت به معنی سکونت کردن و ماندن در یک جایی است، در حالی که شهروندی به رابطه حقوقی مابین یک کشور و یک شخص اشاره دارد. اقامتگاه نیز به معنی محل سکونت قانونی یک فرد در کشور مربوطه میباشد، مانند کشور ترکیه. بنابراین، اقامت در ترکیه به معنی سکونت و اقامت قانونی در این کشور است، در حالی که شهروندی ترکیه به معنی حقوق و مزایای بیشتری که به فرد در این کشور تعلق میگیرد، اشاره دارد.

اقامتگاه یک شهروند ایرانی در ترکیه به معنی آدرس پستی است که در کارت ملی فرد ذکر شده است. در کشورهای اروپایی نیز، آدرس رسمی شهروندان بر اساس کد شناسایی فرد در ادارات نفوس و جمعیت ثبت میشود. در ترکیه، بانکها و سیستمهای دولتی دسترسی به آدرس افراد را بر اساس کد شناسایی آنها دارند. درصورتیکه آدرس فرد ثبت نشده باشد، فرد مورد جریمه قرار میگیرد.

اقامت در ترکیه میتواند بر اساس قوانین اقامت کشور صورت بگیرد. برای اقامت بلند مدت در ترکیه، فرد باید درخواست اقامت ترکیه را ارائه دهد. یکی از انواع اقامت، اقامت توریستی است که به مدت یک سال صادر میشود و امکان کار کردن رسمی را به فرد نمیدهد. پس از پایان مدت زمان اقامت، باید اقامت تمدید شود.

در این نوع اقامت، فرد باید یک ملک را اجاره کند و فرم راندوو را پر کنده و کارت اقامت را دریافت کند. اگر مدارک کامل باشند، اقامت یکساله به فرد و خانوادهاش (همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال) صادر میشود. همچنین، لازم به ذکر است که اقامت در ترکیه محدود به اقامت یکساله نیست و شامل اقامت کاری و تحصیلی نیز میشود که هرکدام شرایط خاص خود را دارند.

شهروندی در ترکیه

تفاوت شهروندی ترکیه با دیگر کشورها زیاد است. شهروندی به موقعیت قانونی و حقوقی اشاره دارد که تضمین کننده داشتن تابعیت، گذرنامه و حقوق اساسی است. تابعیت، وابستگی یک فرد به یک کشور و دولت را نشان میدهد و حقوق و وظایف شهروندان بر اساس این ارتباط قانونی تعیین میشود. تابعیت و حقوق شهروندی میتواند شامل حقوق مدنی، سیاسی و اجتماعی باشد که توسط قانون اساسی تعیین میشود.

همچنین، تابعیت میتواند به افراد حقوقی مانند شرکتها و سازمانها نیز اعطا شود. در عوض، همراه با تابعیت، شهروندان وظیفههایی نیز دارند که شامل رعایت قوانین، پرداخت مالیات و مشارکت در عملکرد دموکراسی میباشد. این وظایف متقابل بین دولت و شهروندان برای ایجاد یک جامعه عادلانه و پایدار اساسی است.

برای دریافت اقامت دائم ترکیه، افراد میبایست به طور سالیانه اقامت موقت خود را تمدید کنند و پس از ۵ تا ۸ سال، میتوانند به اقامت دائم دست یابند. در این حالت، فرد میتواند در هر زمانی به ترکیه سفر کند، اما اجازه کار نخواهد داشت. همچنین، در این مدت زمانی، فرد تنها میتواند ۱۲۰ روز خارج از ترکیه باشد و در صورت تجاوز از این محدودیت، اقامت او باطل خواهد شد. با این حال، دریافت شهروندی ترکیه مزایای ویژهای همچون اجازه کار، حق رای و سایر حقوق شهروندی را برای فرد به ارمغان میآورد.تفاوت شهروندی ترکیه با دیگر کشورها

تفاوت شهروندی ترکیه با دیگر کشورها؛ شهروندی ترکیه چه مزایایی دارد؟

تفاوت شهروندی ترکیه با دیگر کشورها را برایتان شرح میدهیم. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا درباره مزایای شهروندی ترکیه صحبت کنیم.

افتتاح حساب بانکی

یکی از مزایای شهروندی ترکیه و تفاوت شهروندی ترکیه با دیگر کشورها این است که امکان افتتاح حساب بین المللی و دریافت مستر کارت برای شهروندان ترکیه بسیار آسان است. با همجواری با اروپا و داشتن روابط حسنه با کشورهای جهان، ترکیه به شهروندان خود این امکان را میدهد تا به راحتی حساب بین المللی خود را افتتاح کرده و از خدمات بانکی بین المللی بهره مند شوند. این امکان به شهروندان ترکیه کمک میکند تا به راحتی تجارت و تبادلات مالی با کشورهای دیگر راه اندازی کنند و از فعالیتهای بین المللی بهره ببرند.

داشتن تجارتی آزاد در ترکیه

ترکیه به عنوان یکی از کشورهای جهانی با روابط خوب و صمیمی با کشورهای دیگر شناخته میشود. افتتاح حساب بینالمللی در ترکیه این امکان را برای شهروندان ترکیه فراهم کرده است که به راحتی با سایر کشورها تجارت کنند و پول را به صورت سریع و آسان منتقل کنند.

این امر به عنوان یک تسهیلات بانکی بسیار مفید برای تجارت بین المللی در نظر گرفته میشود و باعث سهولت و سرعت در انجام معاملات میشود. با افتتاح حساب بینالمللی در ترکیه، شهروندان ترکیه میتوانند به راحتی با تمام دنیا ارتباط برقرار کنند و با استفاده از این تسهیلات، تجارت خود را به سطح جهانی گسترش دهند.

بهره گیری از امکانات شهروندی این کشور

با دریافت تفاوت شهروندی ترکیه با دیگر کشورها، شما به عنوان یک شهروند ترکیه شناخته میشوید و از تمام امکانات و حقوقی که برای یک شهروند حقیقی ترک مانند رای دادن در انتخابات و انتخاب نمایندگان، مجوز کار و دسترسی به خدمات عمومی و اجتماعی، بهرهمند خواهید بود. این شهروندی به شما اجازه میدهد تا به صورت قانونی و با حقوق کامل در ترکیه زندگی کرده و از تمام امکانات و مزایا واقعیت ترکیه بهرهمند شوید. همچنین، با دریافت شهروندی، شما حق قانونی به دسترسی به تمام خدمات سلامت و آموزشی در ترکیه را خواهید داشت و از تمام امکانات و حقوقی که برای شهروندان ترکیه در این زمینهها وجود دارد، بهرهمند خواهید شد.

اخذ انواع تسهیلات بانکی؛ تفاوت شهروندی ترکیه با دیگر کشورها

با فهمیدن تفاوت شهروندی ترکیه با دیگر کشورها و با دریافت شهروندی ترکیه، شما میتوانید به عنوان یک شهروند بومی از تسهیلات بانکی با نرخ کم بهره 1 تا 4 درصد برای خرید مستقلات و خرید خودرو در ترکیه بهرهمند شوید. این امکان به شما اجازه میدهد تا با استفاده از این تسهیلات، به طور مستقل و بدون مشکلات بیشتری در اقتصاد کشور مستقر شوید و زندگی راحتتری را تجربه کنید.

دریافت کارت اعتباری؛ تفاوت شهروندی ترکیه با دیگر کشورها

اگر شما تمایل دارید تا به عنوان شهروند ترکیه از تمامی مزایایی که این کشور به شما ارائه میدهد بهرهبرداری کنید، دریافت کارت اعتباری ترکیه یکی از مواردی است که باید در نظر داشته باشید. این کارت اعتباری با کارت بانکی متفاوت است و به شما این امکان را میدهد تا بدون نیاز به پرداخت نقدی بتوانید خریدهای خود را انجام داده و در آخر ماه مبلغ مصرفی را به بانک پرداخت کنید.

علاوه بر این، فردی که دارای کارت اعتباری ترکیه است، میتواند در کشورهایی مانند انگلیس نیز خریدهای خود را با استفاده از این کارت انجام دهد. این امر به شما این اطمینان را میدهد که همواره در هر نقطهای از جهان که به سفر میروید، بتوانید از خدمات بانکی و اعتباری خود بهرهبرداری کنید.

زندگی در کشوری امن

ترکیه به عنوان یک کشور توریستی، همواره به عنوان یک مقصد پرطرفدار برای مسافران از سراسر جهان شناخته میشود. صنعت توریست در ترکیه عمدهترین منبع درآمد این کشور است و این باعث شده است که ترکیه به عنوان یکی از امنترین کشورهای جهان شناخته شود. شهرهای بزرگ ترکیه مانند استانبول و آنکارا از امنیت فوقالعادهای برخوردار هستند و این امر باعث میشود که توریستان به راحتی و با آرامش کامل از این شهرها لذت ببرند. بنابراین . تفاوت شهروندی ترکیه با دیگر کشورها زیاد است.

اخذ گواهینامه ترکیه؛تفاوت شهروندی ترکیه با دیگر کشورها

با دریافت شهروندی ترکیه، شما میتوانید به راحتی گواهینامه معتبر ترکیه را دریافت کنید، اما باید توجه داشت که دریافت این گواهینامه نیاز به مراحل خاصی دارد. برای آموزش نحوه دریافت گواهینامه ترکیه، میتوانید به مطلب لینک شده مراجعه کنید. در این مطلب به تمامی جزئیات مراحل لازم برای دریافت گواهینامه پرداخته شده است و میتوانید با مطالعه آن، به راحتی اقدام به دریافت این گواهینامه کنید.

خرید خودرو در ترکیه

ترکیه به عنوان یک کشور با روابط بسیار خوب با کشورهای توسعه یافته اروپایی و آمریکا شناخته میشود. در این کشور، تحریم نبوده و شهروندان ترکیه میتوانند به راحتی به تمام اجناس و خودروهای لوکس جهان دسترسی پیدا کنند. یکی از ویژگیهای مهم در بازار ترکیه این است که مردم میتوانند اجناس را اصل و به قیمت واقعی خریداری کنند، بدون اینکه نیازی به واسطه و تعدیل قیمت باشد. این وضعیت باعث شده که مردم ترکیه بتوانند از کیفیت بالا و قیمت مناسب محصولات بین المللی بهرهبرداری کنند.

سفر به 107 کشور با پاسپورت ترکیه

ترکیه به عنوان یکی از کشورهایی با روابط بین المللی قوی، به شهروندان خود فرصت سفر به بیش از 100 کشور را بدون نیاز به ویزا ارائه میدهد. این امکان به شهروندان ترکیه با داشتن پاسپورت ترکیه اجازه میدهد تا در کشورهایی مانند ژاپن، کره جنوبی و مالزی به راحتی سفر کنند. این امتیاز سفر بدون ویزا، علاوه بر تسهیلات مالی و اقتصادی، به ترکیه کمک میکند تا با کشورهای دیگر روابط خوبی برقرار کند و همچنین از جذابیت گردشگری بیشتری برخوردار شود.

تحصیل در دانشگاهها

ترکیه در سال 2001 به عضویت سیستم هماهنگ آموزشی اتحادیه اروپا پیوست و از آن زمان به بعد، مدارک دریافتی از دانشگاههای ترکیه توسط تمام کشورهای اروپایی به رسمیت شناخته شده است. این امر به دانشجویان ایرانی که میخواهند در دانشگاههای ترکیه تحصیل کنند، امکان میدهد تا بعد از فارغالتحصیلی از این مدارک، به راحتی در دیگر کشورهای اروپایی ترجمه و شناخته شوند.

علاوه بر این، دانشگاههای ترکیه با سطح کیفیت آموزشی بالا خود، تلاش میکنند تا دانشجویان را به بهترین شکل ممکن آماده کنند. این مزیتها به همراه هزینه تحصیل نسبتاً پایین در ترکیه، تحصیل در دانشگاههای این کشور را به گزینه مناسبی برای دانشجویان ایرانی تبدیل کرده است. با داشتن شهروندی ترکیه نیز، امکان بهرهمندی از مزایای شهروندی ترکیه برای دانشجویان فراهم میشود.

تسهیلات دریافت ویزا از کشورهای اروپا و آمریکا

اخذ ویزای آمریکا برای افرادی که پاسپورت ایرانی دارند، بسیار مشکل است، اما اگر شما دارای کارت اقامت ترکیه یا شهروندی ترکیه باشید و همچنین موجودی حساب بانکی حدود ۲۰ هزار دلار داشته باشید، اقدام به اخذ ویزای آمریکا راحتتر خواهد بود و احتمال رد درخواست ویزای شما بسیار کمتر خواهد بود.

مدیریت شرکت از ایران

سیستم مدیریت شرکت در ترکیه به ارمغان آورده استانداردهای بسیار پیشرفته و مدرنی که به شما این امکان را میدهد که به راحتی و با استفاده از اینترنت، از هر نقطهای در جهان به مدیریت و کنترل شرکت خود بپردازید. این سیستم منحصر به فرد در ترکیه به شما اجازه میدهد تا اطلاعات مالی، مدیریت منابع انسانی، پروژهها و سایر جوانب مدیریتی را به صورت آنلاین دسترسی پیدا کنید و از طریق آن به تصمیمگیریهای استراتژیک شرکت خود بپردازید. این امکانات پیشرفته و قابلیت ارتباط مداوم با نیروهای کاری و مدیران شرکت، عملکرد و بهرهوری شرکت را بهبود میبخشد و به شما این امکان را میدهد تا بهترین تصمیمات را برای رشد و توسعه شرکت خود بگیرید.

اخذ شمارههای بینالمللی تلفن

در ترکیه، امکان تاسیس شرکتهای معتبر وجود دارد و با دریافت شمارههای بین المللی، میتوانید به اعتبار شرکت خود در این کشور افزوده کنید. اخذ شهروندی و اقامت در ترکیه نیز در مقایسه با کشورهای دیگر هزینه مقرون به صرفه تر است و روال اداری کمتری دارد. علاوه بر این، با بودن در نزدیکی ایران، شهروندان ترک میتوانند از فرصتهای ویژه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی متنوعی بهره مند شوند. لطفا نظر خود را درباره مزایای شهروندی در ترکیه در کامنتها به اشتراک بگذارید و این مطلب را برای افرادی که به آن نیاز دارند، ارسال کنید.

تفاوت شهروندی ترکیه با دیگر کشورها

تابعیت مضاعف یا دوگانه

در ادامه پرداختن به موضوع تفاوت شهروندی ترکیه با دیگر کشورها، به تابعیت دوگانه میپردازیم. تابعیت مضاعف یا داشتن تابعیت بیش از یک کشور، به فردی اشاره دارد که همزمان شهروند دو کشور میباشد. این وضعیت ممکن است برای برخی افراد به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، مانند ازدواج با شهروند دیگری که تابعیت کشور دیگری دارد یا به دنبال بهرهبرداری از فواید و امکاناتی باشد که تابعیت یک کشور خاص به آنها میدهد.

برخی از مزایای داشتن تابعیت مضاعف شامل دسترسی به امتیازات اجتماعی و اقتصادی در هر دو کشور، حق حضور و کار در هر دو کشور به عنوان شهروند و حق رأی در انتخابات هر دو کشور است، اما در عین حال، داشتن تابعیت مضاعف با چالشهایی نیز همراه است، مانند تعارض قوانین و مقررات دو کشور و ضرورت پرداخت مالیات به هر دو کشور.

تابعیت مضاعف یک موضوع پیچیده است و در حال حاضر در بسیاری از کشورها و دولت ها نظر متفاوتی دارد. در برخی از این کشورها، تابعیت دوم یا بیشتر را به رسمیت نمیشناسند و تنها تابعیت کشور متبوع فرد را تایید میکنند. به عبارت دیگر، این کشورها تنها به شهروندی کشور خود اهمیت میدهند و تابعیت دوم یا مضاعف را کاری با ارزش نمیدانند.

این موضوع میتواند برای افرادی که دو تابعیت دارند و قصد سفر یا اقامت در کشورهایی با این سیاست دارند، مشکلاتی را به دنبال داشته باشد. بنابراین، این امر نشان از اهمیت و ضرورت بررسی و تغییر سیاستهای مربوط به تابعیت مضاعف دارد

در بسیاری از کشورها، تابعیت دوم توسط دولت به رسمیت شناخته میشود و افراد دوتابعیتی میتوانند از مزایای این وضعیت بهره ببرند، اما در برخی کشورها، مانند ایران، تابعیت دوم رسماً توسط دولت تشخیص داده نمیشود. این موضوع میتواند برای افراد دوتابعیتی محدودیتها و مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

در حالی که قوانین جمهوری اسلامی ایران میتوانند محدودیتهایی برای افراد دوتابعیتی در نظر بگیرند، دولت ایران تاکنون فقط برخی از این محدودیتها را اعمال کرده است. به عنوان مثال، این افراد قادر نیستند در پستهای حساس دولتی و رده بالای حکومتی خدمت کنند. همچنین، در سفارتخانه ایران در کشورهای دیگر، تابعیت دوم افراد به طور عمده نادیده گرفته میشود و آنها مانند یک ایرانی عادی مورد برخورد قرار میگیرند.

تابعیت دوگانه در ترکیه

با توجه به ماده ۴۴ قانون شهروندی ترکیه، تابعیت مضاعف در این کشور دارای شرایط خاصی است. شهروندان ترکیه مجاز به دریافت تابعیت و پاسپورت کشور دیگری هستند، اما باید تمام مدارک مربوطه را به اداره ثبت ترکیه ارائه دهند. همچنین، اگر تابعیت اولیه شخص در یک کشور خارجی و متولد شدن در آن کشور باشد و سپس شخص به کشور ترکیه بازگردد، میتواند تابعیت کشور متولدی خود را اخذ کند. این ماده به شهروندان ترکیه این امکان را میدهد تا به طور همزمان از دو تابعیت برخوردار باشند.

با توجه به تفاوت شهروندی ترکیه با دیگر کشورها و قوانین شهروندی و تابعیت کشور ترکیه، افراد میتوانند به راحتی تابعیت کشور دیگری را اخذ کنند در حالی که تابعیت کشور ترکیه خود را حفظ میکنند. برای این منظور، افراد باید درخواست کتبی خود را به سازمانهای مربوطه مانند دادگستری، وزارت امور خارجه، وزارت امور داخله یا کنسولگری تقدیم کنند. تمام مدارک هویتی نیز باید به صورت ترجمه رسمی و با تایید نوتر به سازمان مربوطه ارائه شود. این قانون به افراد این امکان را میدهد تا به دلایل شخصی، تحصیلی یا تجاری به تابعیت کشور دیگری در کنار تابعیت ترکیه دست پیدا کنند.

تفاوت شهروندی ترکیه با دیگر کشورها

سخن پایانی

در این مطلب به تفاوت شهروندی ترکیه با دیگر کشورها پرداختیم. با توجه به آمار خرید ملک در ترکیه در سالهای اخیر، میتوان نتیجه گرفت که ایرانیها از سرمایه گذاران اصلی در این کشور هستند، اما باید توجه داشت که سرمایهگذاری فقط مرتبط با خرید ملک نیست و سرمایه گذاریهای بیشمار دیگری نیز در زیرساختهای ترکیه صورت گرفته است.

علاوه بر این، ایرانیها پس از سال ۲۰۱۸ با تغییر قوانین سرمایه گذاری و دریافت شهروندی، تعداد زیادی املاک در ترکیه را خریداری کردهاند. بنابراین، ایرانیها به عنوان سرمایه گذاران اصلی ترکیه شناخته میشوند، اما این واقعیت را که سرمایه گذاریهای بیشتری نیز در سایر زمینهها انجام شده است، نباید نادیده گرفت.

موضوع خرید خانه توسط ایرانیان در ترکیه برای بسیاری از مردم ممکن است به نظر منفی بیاید، اما بهتر است به جنبه مثبت این موضوع نگاه کنیم. در واقع، وجود تعداد زیادی ایرانی که تصمیم به خرید خانه در استانبول گرفتهاند، نشان از مزایای ویژهای دارد که این کشور برای آنها دارد. ممکن است ترکیه با امکانات و خدمات خوب خود توانسته باشد ایرانیانی که در مورد سرمایهگذاری در آن تحقیق کردهاند را جذب کند. امیدواریم که با ارائه اطلاعات کافی در این مقاله به تمام سوالات شما پاسخ داده باشیم و شما بتوانید با تحقیق و بررسی دقیق، بهترین تصمیم را برای شهروندی و اقامت بگیرید.