HBmag هر آنچه درباره استانبول لازم است بدانید
Hbgroup
مقالات
دسته بندی ها
برچسب ها
HBmag
دسته بندی ها
بازگشت به سایت
خرید خانه در استانبول زندگی در استانبول گردشگری در استانبول شهروندی ترکیه گپ تایم استانبول فیلم و سریال ترکیه حساب بانکی و سرمایه گذاری در ترکیه
بهترین فیلم ترسناک ترکیه‌ای

بهترین فیلم ترسناک ترکیه‌ای

ترکیه با تاریخ طولانی و شگفت انگیز خود، مکانی است که فراوانی افسانه ها و داستان های ترسناک و تاریک را در خود جای داده است.
مجموع بازدید : 1033 زمان مطالعه : 3 دقیقه و 26 ثانیه

بهترین فیلم ترسناک ترکیه‌ای در جهان حرفی برای گفتن دارد و به دلیل وجود داستان‌ها و افسانه‌های گوناگون در فرهنگ و تاریخ این کشور، پتانسیل آن برای ساخت فیلم ترسناک ترکیه‌ای بالاست. ترکیه با تاریخ طولانی و شگفت انگیز خود، مکانی است که فراوانی افسانه‌ها و داستان‌های ترسناک و تاریک را در خود جای داده است.

این داستان‌ها از قدمت‌های دور تا به امروز به دست نویسندگان و کارگردانان فیلم انتقال داده شده‌اند و به عنوان مواد اولیه برای ساخت فیلم‌های ترسناک ترکی استفاده می‌شوند. ترکیه با محیط‌های طبیعی خیره کننده‌ای مانند جنگل‌ها، قلعه‌ها و خانه‌های قدیمی، علاوه بر افسانه‌ها و داستان‌های مختلف، مکان‌های مناسبی برای صحنه‌های ترسناک فیلم‌ها ارائه می‌دهد. در نتیجه، فیلم‌های ترسناک ترکیه‌ای توانسته‌اند نه تنها در داخل این کشور بلکه در سطح بین المللی نیز مورد توجه و استقبال قرار بگیرند.

بهترین فیلم ترسناک ترکیه‌ای

با انتشار فیلم "دراکولا در استانبول" در سال 1953 توسط مهمت موهتار، صنعت ساخت فیلم های ترسناک در ترکیه راهی راه اندازی شد. این فیلم، اقتباسی از رمان "دراکولا" نوشته بروم استوکر بود و به عنوان اولین فیلم ترسناک ترکیه شناخته می‌شود. اگرچه این فیلم موفقیت چندانی نداشت، اما وارد کردن ژانر وحشت به صنعت سینمای ترکیه را ممکن ساخت. این فیلم شاید جزو برترین فیلم‌های ترسناک ترکیه قرار نگیرد، اما اهمیت آن در تاریخ سینمای ترکیه قابل توجه است.

در این مقاله، ما بهترین فیلم‌های ترکی ترسناک را بررسی کرده‌ایم. اگر شما به دنبال برخی از فیلم‌های ترسناک ترکی هستید و یا به ژانر ترس و وحشت در سینمای ترکیه علاقه دارید، می‌توانید در این مقاله با لیست و دانلود فیلم‌های ترسناک ترکی همراه ما باشید.

در سال ۱۹۵۳ تا ۱۹۷۴، سینمای ترکیه با ژانر وحشت آشنا نبود و فیلم‌های این ژانر نتوانستند توجه و علاقه‌ی مردم را به خود جلب کنند، تا اینکه در سال ۱۹۷۴، متین ارکسن با تولید فیلم "شیطان"، به این ژانر جان جدیدی بخشید. با این حال، این فیلم که بر اساس فیلم "جن‌گیر" ساخته شده بود، خلاقیت چندانی نداشت.

فیلم "جن‌گیر ترکی" یا به عبارتی دیگر "Turkish Exorcist" علاوه بر اینکه در لیست بهترین فیلم‌های ترکی ژانر وحشت قرار ندارد، اما ساخت آن به نوعی نقطه عطفی در تاریخچه ژانر وحشت سینمای ترکیه به حساب می‌آید. این فیلم با استفاده از عناصری مانند صداهای ترسناک، جلوه‌های ویژه و تنش‌های روانشناختی، توانست تجربه هیجانی جدیدی را به تماشاگران ارائه دهد. علاوه بر این، فیلم "جن‌گیر ترکی" به خاطر برخی از موضوعات ترسناک خود، در دسته بندی برترین فیلم‌های ژانر وحشت ترکیه قرار می‌گیرد.

بخوانید مقاله‌ای درباره:" سریال کوزی گونی"

بهترین فیلم‌های ترسناک ترکیه‌ای

1. فیلم بازی گروهی (Ekip Oyunu) ؛ از بهترین فیلم ترسناک ترکیه‌ای

فیلم بازی گروهی به تازگی منتشر شده است و با بازیگرانی مطرح در صنعت سینما است. بازیگران در نقش کاراکترهایی قرار می‌گیرند که برای رسیدن به جایزه، باید با ترسناک‌ترین و خطرناک‌ترین موقعیت‌ها روبرو شوند. فیلم توانسته است با استفاده از جلب توجه مخاطبان و ایجاد جو پرهیجان، موفقیتی بزرگ را برای خود به ارمغان آورد، اما این مسابقه به هیچ عنوان آسان نیست و زمانی که کنترل اتفاقات از دست کارفرماها خارج می‌شود، واقعیت تاریک و وحشتناک جنگل آشکار می‌شود و اتفاقات وحشتناک و ترسناکی در این مسابقه رخ می‌دهد.

بهترین فیلم ترسناک ترکیه‌ای

2. فیلم دابه(نفرین جن)؛ از بهترین فیلم ترسناک ترکیه‌ای

در فیلم دابه، داستان اصلی به تمرکز بر روی شخصیتی به نام کبری متمرکز است. کبری در حال آماده‌سازی برای مراسم عروسی خود است، اما ناگهان توسط موجوداتی ناشناخته مورد حمله قرار می‌گیرد و به تسخیر آنها درمی‌آید. برای درمان کبری، یک روانپزشک با نام ابرو به کمک رسیده و به عنوان یکی از دوستان صمیمی کبری، تلاش می‌کند تا او را از این تسخیری که در آن قرار گرفته است، نجات دهد.

در فیلم "دابه"، ابرو و کبری تصمیم می‌گیرند با یک جن‌گیر همکاری کنند تا کبری را نجات دهند. آن‌ها به نظر می‌رسد درست زمانی که همه چیز درست پیش می‌رود، اما به طور ناگهانی همه چیز به شدت خراب می‌شود. شب قبل از ازدواج، نامزد کبری به قتل می‌رسد و این وحشتناک است. فیلم "دابه" از آن دسته فیلم‌های ترکی ژانر وحشت است که با نزدیک بودن به فرهنگ ایران، بر مخاطبانش ترس تمسخر آمیزی می‌گذارد.

بهترین فیلم ترسناک ترکیه‌ای

3. فیلم کتاب جن (Kitab-i Cin)؛ از بهترین فیلم ترسناک ترکیه‌ای

یکی از فیلم‌های ترکی در ژانر وحشت که در سال 2021 منتشر شده است، فیلم "کتاب جن" است. این فیلم داستان گروهی از دانشجویان دانشگاه را روایت می‌کند که با کشف یک چیز ترسناک، به طور ناخواسته بازگشت ارتشی از شیاطین را به وجود می‌آورند. برای علاقمندان به ژانر ترسناک ترکی، تماشا و دانلود این فیلم را توصیه می‌کنیم.

بهترین فیلم ترسناک ترکیه‌ای

4. فیلم Çingirak ؛ از بهترین فیلم ترسناک ترکیه‌ای

یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک ترکی به نام "Çingirak" است که توسط رالف والدو کارگردانی شده و زینب اوزدال آن را نوشته است. داستان فیلم درباره زنی به نام اوزگه است که به شدت آرزوی مادر شدن دارد و همراه با همسرش، هاکان، تصمیم می‌گیرند کودکی را به عنوان فرزندخوانده خود پذیرفته کنند، اما پس از آن، اتفاقات ناگواری رخ می‌دهد و اوزگه معتقد است که این اتفاقات به جن یا روحی ماوراء الطبیعه مربوط می‌شود، در حالی که هاکان این باور را نمی‌پذیرد. این فیلم با تمرکز بر روی ترس و هیجان، به خوبی ابعاد روحی و روانی شخصیت‌ها را به تصویر می‌کشد و با ساختار داستانی پیچیده‌ای، تماشاگران را به سوی ناشناخته و ترسناک می‌کشاند.

بهترین فیلم ترسناک ترکیه‌ای

5.  فیلم سجین ۲ (Siccîn 2) ؛ از بهترین فیلم ترسناک ترکیه‌ای

در فیلم سجین 2، داستان زندگی زوجی به نام عدنان و هیکران را دنبال می‌کنیم که در ابتدا زندگی خوشبختی دارند، اما زمانی که پسرشان به طور مرموزی در یک تصادف ناگهانی ناپدید می‌شود، همه چیز تغییر می‌کند. این اتفاق ناگوار باعث می‌شود عدنان از همسرش دور شود و هیکران نیز به دنبال پیدا کردن ارتباطی بین مرگ پسرش و گذشته خود می‌گردد.

تجسس هیکران در گذشته‌اش و کشف رازهایی که پشت پرده مرگ پسرش قرار دارد، سبب می‌شود تا رویدادهای هولناکی در این فیلم ترسناک و جذاب به وقوع بیافتد. به همین دلیل، فیلم سجین 2 به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ترکی ترسناک شناخته می‌شود.

بهترین فیلم ترسناک ترکیه‌ای