HBmag هر آنچه درباره استانبول لازم است بدانید
Hbgroup
مقالات
دسته بندی ها
برچسب ها
HBmag
دسته بندی ها
بازگشت به سایت
خرید خانه در استانبول زندگی در استانبول گردشگری در استانبول شهروندی ترکیه گپ تایم استانبول فیلم و سریال ترکیه حساب بانکی و سرمایه گذاری در ترکیه
سریال حریم سلطان؛ سریال تاریخی ترکیه‌ای

سریال حریم سلطان؛ سریال تاریخی ترکیه‌ای

سریال حریم سلطان با داشتن داستانی شیفته کننده و بازیگران استثنایی، توانسته است قلوب مخاطبان ایرانی را به خود جلب کند.
مجموع بازدید : 12919 زمان مطالعه : 2 دقیقه و 24 ثانیه

سریال حریم سلطان با داشتن داستانی شیفته کننده و بازیگران استثنایی، توانسته است قلوب مخاطبان ایرانی را به خود جلب کند. این سریال که در دوران سلطنت عثمانی رخ می‌دهد، دارای تمامی عناصری است که جذابیت خاصی برای بینندگان ایجاد می‌کند.

بازیگران با تلقین درست احساسات و ارائه عملکرد قابل تحسین، توانسته‌اند شخصیت‌های خود را به طور واقعیت نزدیک به مخاطبان نشان دهند. همچنین این سریال به خوبی توانسته موضوعات اجتماعی و سیاسی مهمی را در قالب داستان خود به تصویر بکشد و در ذهن مخاطبان جا بنشاند. به همین دلیل است که حریم سلطان بی شک یکی از پرطرفدارترین سریال‌های ترکیه‌ای در ایران است و بسیاری از مردم ایران این سریال را دنبال می‌کنند.

سریال حریم سلطان براساس زندگی سلطان سلیمان، دهمین و مشهورترین سلطان امپراتوری عثمانی و همسرش خرم سلطان یا روکسِلانا ساخته شده است. بازیگران برجسته و کارگردانی حرفه‌ای، از عناصری هستند که این سریال را به یکی از پرطرفدارترین سریال‌های ترکیه و جهان تبدیل کرده‌ است.

سریال حریم سلطان

خلاصه داستان سریال حریم سلطان

داستان این سریال بر اساس زندگی سلطان سلیمان، قدرتمندترین شاه عثمانی، است. سال‌ها پیش یک کتاب با عنوان "سلطانه" در این زمینه خواندم که این فیلم بر اساس آن داستان ساخته شده است. داستان درباره دختری اکراینی زیبایی به نام الکساندرا لاروسا است که پس از رفتن به کاخ سلطان سلیمان، به نام خرم سلطان در می‌آید. او به عنوان یکی از زنان حرم سلطان سلیمان به ترکیه برده می‌شود.

سریال حریم سلطان

داستان حریم سلطان، سلطان سلیمان و زن اولش یکی از داستان‌های جذاب و پرماجرا در تاریخ عثمانی است. سلطان سلیمان عاشق زن اولش، خرم بانو بود و هیچ توجهی به زنان دیگر نمی‌کرد. خرم بانو از کسی باردار می‌شود و این بچه را به عنوان پسر شاه جا می‌زند. شاهان عثمانی همواره ازدواج نمی‌کردند؛ زیرا در گذشته یک بار دشمن، ملکه شان را مجبور کرده بود که لباس‌هایش را در آورد و از جمع پذیرایی کنند.

خرم بانو کاری می‌کند که شاه سلیمان با او ازدواج کند و اولین ملکه یا سلطانه عثمانی می‌شود. در نهایت، او کاری می‌کند تا سلیمان تمام پسران خود را کشته و پسر خود را که در واقع پسر سلیمان نبود، شاه کند. به این ترتیب، او در خفا حکومت عثمانی را منقرض می‌کند.

داستانی کامل از سریال حریم سلطان

نام اصلی سریال "سدهٔ باشکوه"، به زندگی و سلطنت سلطان سلیمان قانونی، یکی از سلطنت‌های بزرگ دوران عثمانی، می‌پردازد. در این مجموعهٔ تلویزیونی، توطئه‌ها و دسیسه‌هایی که در حرمسرا و دربار سلطان سلیمان رخ می‌دهد، به تصویر کشیده می‌شوند. اگرچه بسیاری از جزئیات و حوادثی که در این سریال روایت می‌شود خالقانه و خیالی هستند، اما کلیت آن‌ها بر اساس واقعیت‌های تاریخی است. سلطان سلیمان، در سن ۲۶ سالگی، به تخت سلطنت نشست و دوران سلطنت خود را آغاز کرد.

سلیمان، سلطان عثمانی، هدف خود را در قدرتمندتر و گسترده‌تر کردن امپراتوری عثمانی مشخص کرده بود. او بر آن بود تا به این امپراتوری وجهه‌ای شکست‌ناپذیر بخشد و در تمام مدت سلطنتش، به عنوان مقتدرترین سلحشور و فرمانروای شرق و غرب شناخته می‌شد، اما در سال ۱۵۲۰ در حالی که در حال شکار بود، از مرگ پدر خبردار شد و بدین ترتیب امپراتوری عثمانی صاحب سلطانی جدید گشت.

سلیمان همراه با همسرش ماه‌دوران و پسرش شاهزاده مصطفی، به کاخ مانیسا رفت. در حین این سفر، او به همراه یار و همدم نزدیکش ابراهیم پارگایی، به کاخ توپکاپی سفر کرد. در این مسیر، سلیمان بدون اینکه خودش بداند، به نهایت اوج شکوه و عظمت امپراتوری عثمانی رسید.

کلام پایانی

سریال تلویزیونی حریم سلطان، به داستان و روابط حاکمان و اعضای خاندان سلطنتی در قرن شانزدهم عثمانی پرداخته است. این سریال با جذابیت و هیجانی که به روابط رمانتیک درون خاندان سلطنتی می‌بخشد، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

از بین اتفاقات پرشور و دردناک این داستان، عداوت بین خرم سلطان و ماه‌دوران سلطان بسیار مهم است. همچنین، تحول جایگاه خرم سلطان از یک کنیز به سوگلی سلطان و سپس وقوع حادثه‌ای که باعث فروافتادن او از چشم سلطان می‌شود، از جمله موضوعات مهم این سریال است.

هرچند خرم سلطان بعدها به قدرت و اوج خود باز می‌گردد. عشق، آرزوها، رقابت و رنج‌های زیادی که در این داستان وجود دارد، باعث شده تا سریال حریم سلطان یکی از پرطرفدارترین و موفق‌ترین سریال‌های تلویزیونی در تاریخ ایران باشد.