HBmag هر آنچه درباره استانبول لازم است بدانید
Hbgroup
مقالات
دسته بندی ها
برچسب ها
HBmag
دسته بندی ها
بازگشت به سایت
خرید خانه در استانبول زندگی در استانبول گردشگری در استانبول شهروندی ترکیه گپ تایم استانبول فیلم و سریال ترکیه حساب بانکی و سرمایه گذاری در ترکیه
ازدواج در کشور ترکیه

ازدواج در کشور ترکیه

امروزه ازدواج و برپایی مراسم مخصوص به آن، از اهمیت بسیاری برخوردار است. بدین منظور، انتخاب مکان مناسب برای مراسم، از جمله درگیری‌های فکری ازدواج به شمار می‌آید.
مجموع بازدید : 443 زمان مطالعه : 3 دقیقه و 6 ثانیه

ازدواج در کشور ترکیه قوانینی دارد. امروزه ازدواج و برپایی مراسم مخصوص به آن، از اهمیت بسیاری برخوردار است. بدین منظور، انتخاب مکان مناسب برای مراسم، از جمله درگیری‌های فکری ازدواج به شمار می‌آید. زیرا در هرکشوری، باتوجه به قوانین داخلی آن کشور و عرف حاکم بر جامعه، مراسم ازدواج برپا می‌گردد.

بسیاری از ایرانیان خواهان ازدواج در کشور ترکیه هستند. زیرا این کشور، علاوه بر مکانی رویایی برای مراسم ازدواج، از قواعد و قوانینی نزدیک به قوانین ایران برخوردار است. برای مثال، درصد بالایی از مردمان کشور ترکیه، مردمانی مسلمان محسوب می‌شوند. همچنین عرف حاکم بر کشور ترکیه، به علت دین مشابه با کشور ایران، بسیار نزدیک به جامعه ایرانیان می‌باشد. بدین جهت، ازدواج در کشور ترکیه انتخابی بسیار درست به شمار می‌رود.

اگر که خواهان ازدواج در این کشور فوق‌العاده هستید، در ابتدا باید با برخی از مقررات و قوانین مخصوص ازدواج در کشور ترکیه آشنا شوید. بدین جهت، در ادامه مطلب، مواردی مفید در این باب ارائه خواهیم داد.

قوانین ازدواج در کشور ترکیه

ازدواج در کشور ترکیه، طبق قانون مدنی این کشور امکان‌پذیر می‌باشد. بدین صورت، هریک از اتباع کشور ترکیه، می‌توانند با یکی از افراد کشور ترکیه ازدواج کنند. همچنین، ازدواج دو تن از اتباع مختلف خارجه در کشور ترکیه نیز ممکن است. اما لازم است هریک از موارد ازدواج گفته شده، زیر نظر مقام صلاحیت‌دار کشور ترکیه، صورت گیرد.

البته ازدواج دو تن از اتباع یکسان در کشور ترکیه نیز امکان‌پذیر است. برای مثال، دو فرد ایرانی می‌توانند در کشور ترکیه به صورت رسمی ازدواج کنند. برای انجام این موضوع، می‌توانند به دفاتر سفارت کشور خود در ترکیه، مراجعه کنند. همچنین دفاتر ازدواج کشور ترکیه نیز، مراسم ازدواج آن‌ها را برپا می‌کند. لازم به ذکر است، تنها ازدواج‌های محضری نزد دولت ترکیه به رسمیت شناخته می‌شوند. ازدواج محضری به ازدواجی گفته می‌شود که طبق قوانین مدنی مخصوصازدواج کشور ترکیه، صورت گرفته باشد. در ادامه مطلب، به بررسی هریک از موارد گفته شده به صورت جامع و کامل خواهیم پرداخت.

ازدواج دو تن از اتباع با ملیت همسان

اگر ازدواج در کشور ترکیه توسط دو فرد از ملیت یکسان صورت گیرد، باید زیر نظر سفارت‌خانه کشور زوجین باشد، و یا توسط مقامات کشور ترکیه انجام گیرد. البته تمامی سفارت‌خانه‌ها نیز ازدواج را انجام نمی‌دهند. بدین منظور باید دنبال سفارت‌خانه مرتبط با کشور خود باشید که ازدواج را به صورت رسمی برگزار کند. برای مثال، دو شخص ایرانی قصد ازدواج در کشور ترکیه را دارند. بدین منظور باید، در ابتدا به دنبال سفارت‌خانه و یا کنسولگری ایران در کشور ترکیه باشند. سپس جویای امکان انجام برپایی ازدواج در آن دفاتر شوند. اگر سفارت‌خانه ایران، ازدواج را به صورت رسمی برگزار کرد، می‌توانند در همان مکان مراسم ازدواج را برگزار کنند. اگر امکان برگزاری ازدواج در سفارت‌خانه‌ ایران نبود، می‌توانند تاوسط مقامات ترکیه، ازدواج کنند. البته برای ازدواج از این طریق، باید سندی از مقامات صالح کشور ایران دریافت کنند تا نشان‌ دهد زوجین توانایی و صلاحیت ازدواج را دارند. این سند می‌تواند از مقامات ذی‌ربط در سفارت‌خانه تهیه گردد.

ازدواج در کشور ترکیه

ازدواج اتباع مختلف در کشور ترکیه

اگر زوجین از ملیت‌های مختلفی برخوردار هستند، باید ازدواج آن‌ها زیر نظر مقامات کشور ترکیه برگزار گردد. برای اجرا این نوع ازدواج، باید مجوز ازدواج توسط هریک از مقامات کشورهای طرفین، صادر گردد. بدین منظور، هریک از اتباع به صورت جداگانه می‌توانند به سفارت‌خانه کشور مربوط به خود مراجعه کنند.

ازدواج شهروند کشور ترکیه با تبعه خارجی

این نوع ازدواج نیز باید مانند ازدواج دو تبعه مختلف، زیر نظر مقام ذی‌صلاح کشور ترکیه برگزار گردد. شخص شهروند ترکیه، در این باب با مشکلی مواجه نیست. اما شخص خارجی، باید به سفارت‌خانه کشور خود مراجعه کند و مجوز ازدواج را، از یکی از مقامات مربوطه کنسولگری، دریافت کند.

همانطور که گفته شد، ازدواج در کشور ترکیه طبق قوانین منحصر به قانون مدنی آن کشور، صورت می‌گیرد. بدین جهت، رعایت برخی از مقدمات برای ازدواج در این کشور ضروری می‌باشد. در ادامه مطلب به بررسی نکات ضروری در این باب خواهیم پرداخت.

مقدمات ضروری برای ازدواج در کشور ترکیه

از جمله نکات ضروری برای ازدواج در آن کشور، صحت و سلامت روان است. بدین منظور افراد دیوانه و مجنون، امکان ازدواج را ندارند. همچنین، شخص مزدوج نباید صغیر باشد. بدین جهت، تنها افراد بالای 18 سال توانایی ازدواج در کشور ترکیه را دارند. علاوه بر آن، افراد نمی‌توانند با خانواده درجه یک خود نظیر خاله، عمه، عمو،دایی و .. ازدواج کنند.

از جمله نکات جالب ازدواج در کشور ترکیه، عدم امکان تعدد زوجات می‌باشد. بدین جهت، افراد باید در ابتدا ازدواج اول خود را فسخ کرده و طلاق گیرند، سپس به ازدواج مجدد بپردازند. البته بانوان باید 300 روز از زمان طلاق آن‌ها گذشته باشد، تا اجازه ازدواج دوباره را بدست آورند. البته اگر طبق گزارش پرشکی قانونی، عدم بارداری زوجه مشخص گردد، نیاز به سپری کردن 300 روز نخواهد بود!

قانون‌های گفته شده، برای تمامی اتباع و بیگانگان در کشور ترکیه نیز صدق می‌کند. بدین علت، پیشنهاد می‌شود اگر خواهان ازدواج در این کشور هستید، ابتدا با موسسه‌ای مطرح صحبت کرده، و سپس تصمیم خود را عملی کنید. در این راستا شرکت HB Group، می‌تواند با ارائه پیشنهاداتی توسط افراد مجرب، به شما در این زمینه بسیار کمک کند.

ازدواج در کشور ترکیه