HBmag هر آنچه درباره استانبول لازم است بدانید
Hbgroup
مقالات
دسته بندی ها
برچسب ها
HBmag
دسته بندی ها
بازگشت به سایت
خرید خانه در استانبول زندگی در استانبول گردشگری در استانبول شهروندی ترکیه گپ تایم استانبول فیلم و سریال ترکیه حساب بانکی و سرمایه گذاری در ترکیه
سامانه میخک و نحوه ثبت نام

سامانه میخک و نحوه ثبت نام

سامانه میخک سامانه ای هستش که خدمات کنسولگری مثل تقاضای پاسپورت و تمدیدش ، اخذ گواهی سوء پیشینه و تایید اسنادی مثل وکالت نامه و... رو به ایرانیان مقیم خارج از کشور میده
مجموع بازدید : 311 زمان مطالعه : 4 دقیقه و 50 ثانیه

سامانه میخک و نحوه ثبت نام در آن مبحثی هست که در این مقاله به اون می‌پردازیم. در این مقاله قراره که به نحوه ثبت نام در سامانه میخک (تاک سابق ) که مربوط به خدمات کنسولگری ایران برای افراد مقیم خارج از کشور هستش ، بپردازیم ، قطعا افرادی که قصد خرید ملک در ترکیه رو دارند هم گذرشون ممکن به این سایت بخوره ، اینکه با رشد تکنولوژی و بوجود اومدن خدماتی الکترونیکی که شما میتونید از هرکجا که هستید این خدمات رو بصورت غیر حضوری دریافت کنید و در وقت خودتون صرفه جویی کنید ، اما خدمات غیر حضوری گاها نکات و پیچیدگی هایی داره که در این مقاله قرار ما به اونها بپردازیم ، بهتون توصیه میکنیم قبل از ثبت نام در سامانه میخک حتما این مقاله رو کامل مطالعه کنید !

سامانه میخک چیه و چه خدماتی میده؟

سامانه میخک سامانه ای هستش خدمات کنسولگری مثل تقاضای پاسپورت  و تمدیدش ، اخذ گواهی سوء پیشینه و تایید اسنادی مثل وکالت نامه ، گواهینامه رانندگی ، نظام وظیفه ، ثبت ازدواج ، طلاق ، ثبت فوت و... رو به ایرانیان مقیم خارج از کشور میده ، که شما برای دریافت این خدمات و  ثبت نام میتونید وارد سامانه میخک بشید. البته اینم بهتون بگم که در کنار سامانه میخک که برای انجام امور کنسولی ایرانیان مقیم خارج از کشور تاسیس شده ، وزارت امور خارجه سامانه ای رو تحت عنوان "سامانه روادید الکترونیکی " رو هم راه اندازی کرده که هدفش صدور ویزای الکترونیکی برای خارجیان هستش .

نحوه ورود و ثبت نام در سامانه میخک ترکیه

افرادی که قصد خرید ملک در ترکیه رو دارند ویا حتی برای انجام امورات مختلف نیاز به دریافت خدمات کنسولگری دارند مطابق راهنمایی که بهتون میگم  وارد سایت mikhak.mfa.gov.ir  بشن .

 

1-       وقتی از طریق لینک بالا وارد سایت کنسولگری ایران شدید روی گزینه " ورود به سامانه " کلیک کنید  و سپس کد ملی خودتون و آدرس پست الکترونیکی معتبر  رو وارد کنید و دکمه دریافت رمز عبور یکبار مصرف رو بزنید. یک کد برای ایمیل شما ارسال میشه وارد ایمیلتون بشید و اون کد دریافت شده رو در کادر مشخص شده وارد کنید.

 سامانه میخک و نحوه ثبت نام

2-        تو این مرحله باید اطلاعات هویتی خودتون رو در کادرهای مربوطه وارد کنید که خیلی ساده و شبیه همه فرم های دیگه است . فقط دقت کنید و با حوصله اطلاعات رو وارد کنید .

سامانه میخک و نحوه ثبت نام

3-       تو این مرحله از ثبت نام باید اطلاعات مربطو به محل سکونت خودتون مثل آدرس ، کد پستی و ... رو تو کادرهای مشخص شده وارد کنی و دکمه ثبت رو بزنی .

سامانه میخک و نحوه ثبت نام

4-       توی این صفحه اطلاعات مربوط به اقامت خودتون رو وارد میکنید.

سامانه میخک و نحوه ثبت نام

5-       توی این مرحله از ثبت نام سامانه میخک ترکیه ، اطلاعات ارتباطی از قبیل شماره تماس و ایمیل و .... وارد میکنید.

سامانه میخک و نحوه ثبت نام

6-    خب به مرحله آخر ثبت نام در سامانه میخک رسیدی توی این مرحله دکمه " ثبت نهایی " رو میزنی تا پیش نمایشی از اطلاعاتی که وارد کردی رو بهت نشون بده ، لطفا با دقت بهشون نگاه کن و اگر ایرادی دارند بتونی ویرایش کنی ، اما اگر همه چی درست بود تایید رو بزن و تا حساب کاربری شما توی سامانه میخک فعال بشه .

سامانه میخک و نحوه ثبت نام

توجه : بعد از اینکه ثبت نامت کامل و حساب کاربری شما فعال شد ، برای دریافت خدمات کنسولی باید از صفحه اول سایت روی " ورود به حساب کاربری " کلیک کنی و بر اساس خدمتی که نیاز داری گزینه مربوط بهش رو انتخاب کنی و درخواستت رو ثبت و اون رو پیگیری کنی .

بعد از اینکه مراحل قانونی درخواست شما در کنسولگری انجام شد اطلاعیه وقت حضور شما صادر میشه و اونجا شما میتونی با همراه داشتن کد رهگیری ثبت درخواست و اصل مدارک مورد نیاز که میتونی از صفحه " مدارک مورد نیاز خدمات کنسولی " ملاحظه کنی  حضورا به دفتر کنسولگری مربوطه مراجعه کنی و سند یا گواهی مورد نظر خودت رو دریافت کنی .

 

چند نکته مهم که قبل از ثبت نام در سامانه میخک باید بدونید .

لطفا حتما به موارد زیر توجه کنید تا مشکلی در ثبت نام شما بوجود نیاید.

1-     برای ورود و ثبت نام در سایت حتما آدرس الکترونیکی معتبر و مربوط به خودتون رو وارد کنید و حتما دقت داشته باشید که پسورد و روش های ورود به ایمیل خودتون رو داشته باشید که اگر به هر دلیلی گوشی یا .... خودتون تعویض کردید بتونید مجدد وارد اون ایمیلتون بشید.

2-     حتما موقع وارد کردن اطلاعات فردی و هویتی دقت کامل رو داشته باشید چون امکان ویرایش آنلاین برای شما وجود نداره و در صورت بروز مشکل باید بصورت حضوری به کنسولگری مراجعه کنید و این میتونه کلی از زمان شما رو هدر بده.

3-     در صورتی که رمز عبور خودتون رو فراموش کردید میتونید با انتخاب گزینه " بازیابی رمز عبور " در سامانه میخک برای دریافت رمز عبور جدید از طریق ایمیل اقدام کنید.

4-     سامانه میخک برای ایرانیان مقیم خارج از کشور طراحی شده و افرادی که در داخل کشور هستند نمی تونند از این سامانه برای خدمات کنسولی استفاده کنند.

 

 

خدمات کنسولی شامل چه مواردی میشه

شما میتونید برای مواردی که در زیر بیان کردیم از خدمات کنسولی ایران برای افراد مقیم خارج از کشور استفاده کنید ، همچنین میتونید از صفحه " مدارک مورد نیاز خدمات کنسولی"  مدارک مورد نیاز برای دریافت اون خدمت رو هم ببینید.

1-     امور سجلی و شناسنامه ای

صدور شناسنامه

ازدواج

طلاق

فوت

2-     امور دانشجویی

تکشیل پرونده تحصیلی

معافیت تحصیلی

درج مهر اجازه خروج

3-     امور گذرنامه

صدور یا تعویض گذرنامه

درخواست تغییر محل اقامت

درخواست برگ عبور

4-     امور اسناد

وکالتنامه

گواهی امضاء

تایید مدارک پزشکی

5-     امور حمایتی کنسولی

گواهینامه

ایرانیان در راه مانده

گواهی عدم سوء پیشینه

6-     امور تابعیت

بازگشت به تابعیت اصلی

تحصیل تابعیت جمهوری اسلامی ایران

صدور سند بقاء به تابعیت پدر  

شما میتونید مقالات کاربردی دیگه  مخصوصا در زمینه خرید ملک در ترکیه رو سایت ما رو مطالعه کنید ، ما در تمامی مقالات سعی کردیم به زبان ساده و خلاصه نکات آموزشی را براتون قرار بدیم ، اگر نکته و تجربه خاصی دارید میتونید در بخش کامنت ها وارد کنید تا دیگران از تجربیات شما استفاده کنند.