HBmag هر آنچه درباره استانبول لازم است بدانید
Hbgroup
مقالات
دسته بندی ها
برچسب ها
HBmag
دسته بندی ها
بازگشت به سایت
خرید خانه در استانبول زندگی در استانبول گردشگری در استانبول شهروندی ترکیه گپ تایم استانبول فیلم و سریال ترکیه حساب بانکی و سرمایه گذاری در ترکیه
بردن حیوان خانگی به ترکیه

بردن حیوان خانگی به ترکیه

حیوانات خانگی از سال‌ها قبل در کنار انسان‌ها زندگی می‌کنند و به عنوان یک عضو از خانواده شمارش می‌شوند. این حیوانات نه تنها به صاحبانشان وابسته می‌شوند، بلکه احساس خوبی را به آن‌ها منتقل می‌کنند.
مجموع بازدید : 257 زمان مطالعه : 3 دقیقه و 54 ثانیه

بردن حیوان خانگی به ترکیه، مسئله‌ای است که این روزها برای خیلی از افراد به دغدغه تبدیل شده است. حیوانات خانگی از سال‌ها قبل در کنار انسان‌ها زندگی می‌کنند و به عنوان یک عضو از خانواده شمارش می‌شوند. این حیوانات نه تنها به صاحبانشان وابسته می‌شوند، بلکه احساس خوبی را به آن‌ها منتقل می‌کنند. وابستگی بین انسان و حیوانات خانگی به قدری است که جدا کردن آن‌ها از یکدیگر سختی‌های بسیاری را به همراه دارد. به همین دلیل، افرادی که قصد مهاجرت دارند، تصمیم می‌گیرند حیوان خانگی‌شان را با خود به کشور مقصد ببرند تا در کنار هم به زندگی ادامه دهند. این اقدام نشان از عشق و اهمیتی است که افراد به حیوان خانگی خود دارند و نشان می‌دهد که حیوانات خانگی برای بسیاری از افراد به عنوان یک عضو از خانواده شناخته می‌شوند.

ترکیه یک مقصد مناسب برای بردن حیوان خانگی‌تان است. مردم ترکیه به حیوانات علاقه‌مند هستند و زیست در کنار حیوانات را پذیرفته‌اند. دولت و بخش خصوصی این کشور دارای دامپزشکی ­هایی هستند که حیوانات تان را پذیرش می‌کنند و همچنین حیوانات در ترکیه از خدمات بیمه‌ی درمانی بهره ­می‌برند. اگر شما شاغل هستید، پانسیون­ هایی نیمه وقت در ترکیه وجود دارند که می‌توانند در ساعات نبود شما از حیوان تان مراقبت کنند. بعضی از مراکز خرید نیز محل­ه هایی را برای نگهداری موقتی حیوانات تدارک دیده‌اند تا مشتریان خود راحتی لازم را در هنگام خرید داشته باشند و به کارهای خود بپردازند.

بردن حیوان خانگی به ترکیه

بردن حیوان خانگی به ترکیه چه مدارکی لازم دارد؟

برای بردن حیوان خانگی به ترکیه، اولین مرحله شناسنامه حیوان است. اگر حیوان خانگی خود را به دامپزشکی برده باشید، قطعاً با اهمیت آن آشنا هستید. شناسنامه حیوان شامل مشخصاتی از جمله نام، سن، نژاد و مشخصات فردی حیوان شما است. برای خروج حیوان خانگی خود از کشور، نیازمند داشتن شناسنامه و کپی از صفحه اول آن هستید. باید توجه داشت که اگر حیوان شما شناسنامه خارجی داشته باشد، باید هزینه‌ای اضافی به عنوان حق گمرک را پرداخت کنید.

اگر تصمیم به سفر به ترکیه با حیوان خانگی خود را دارید و هنوز واکسن­ های لازم برای حیوان خانگی­تان را تزریق نکرده­ اید، باید به یک نکته مهم توجه کنید. قبل از سفر، حداقل 14 روز باید واکسن­ های مورد نیاز برای حیوان خانگی‌تان را تزریق کنید. در غیر این صورت، ممکن است در سفر تان با مشکلاتی روبه­رو شوید. بنابراین، معتقدیم که رعایت این نکته می­تواند به سفرتان راحت­تر و بدون مشکل کمک کند.

با توجه به شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان، اقدامات سختگیرانه‌ای برای کنترل و جلوگیری از انتقال بیماری از طریق حیوانات به کشورهای دیگر انجام می‌شود. در این راستا، در صورتی که شما قصد دارید حیوان خانگی خود را به کشور مقصد ببرید، باید به مدت 14 روز حیوان را در قرنطینه نگه دارید تا مطمئن شوید که ناقلی برای بیماری کرونا نیست. برای این منظور، قبل از سفر باید از دامپزشکی کشور مبدا گواهی سلامت حیوان را دریافت کنید. این گواهی که تا یک هفته اعتبار دارد، باید توسط اداره دامپزشکی صادر شود و برای ترکیه به عنوان مقصد قابل قبول است. با داشتن این گواهی، می‌توانید نامه‌ی خروج از کشور حیوان خود را از اداره دامپزشکی دریافت کنید.

بخوانید مقاله‌ای درباره: "کارت بازرگانی در ترکیه"

بردن حیوان خانگی به ترکیه

میکروچیپ‌ها برای بردن حیوان خانگی به ترکیه

میکروچیپ­ ها، تراشه ­های بسیار ریزی هستند که با قرار گرفتن زیر پوست حیوانات، امکان تمایز و شناسایی آن‌ها را فراهم می‌کنند. این تکنولوژی، به صاحبان حیوانات خانگی اطمینان می‌دهد که نصب میکروچیپ برای حیوانات هیچ گونه ضرری به همراه ندارد. میکروچیپ ­ها دارای یک کد 15 رقمی هستند که با دستگاه ­های خاصی قابل خواندن است. این کد شامل اطلاعاتی از حیوان مانند مشخصات صاحب آن است. به عنوان مثال، برای سفر حیوان خانگی به ترکیه، نیاز است که کارت میکروچیپ و یک نسخه کپی از آن همراه داشته باشید.

برای بردن حیوانات کمیاب و خاص به ترکیه، علاوه بر مدارک گفته شده، تاییدیه از سازمان محیط زیست و سازمان دامپزشکی کشور نیز لازم است. همچنین، گذرنامه مسافر و یک برگه کپی از آن نیز باید حضور داشته باشد. این مدارک را حداقل یک روز قبل از پرواز به فرودگاه ببرید و مراحل انتقال حیوانتان به ترکیه را انجام دهید.

بردن حیوان خانگی به ترکیه با هواپیما چگونه است؟

قوانین هواپیمایی همواره ممنوعیت ورود حیوانات به داخل کابین مسافران را تحت تأثیر قرار داده‌اند. این قاعده در شرکت­ های هواپیمایی ایرانی و بسیاری از شرکت­ های هواپیمایی خارجی رعایت می‌شود. از این رو، در صورتی که شما قصد دارید حیوان خانگی خود را همراه با خود به سفر ببرید، باید حیوان خود را در یک باکس با شرایط ویژه قرار داده و در قسمت بارگیری هواپیما تحویل دهید.

پس از رسیدن به مقصد، می‌توانید حیوان خود را در سالن دریافت بار تحویل بگیرید، اما باید توجه داشت که شما نمی‌توانید برای حیوان خود بلیط جداگانه تهیه کنید و هزینه حمل حیوان بر اساس وزن او و باکسش محاسبه می‌شود.

بردن حیوان خانگی به ترکیه با اتوبوس چگونه است؟

متأسفانه در ایران و ترکیه، قوانین حمل و نقل حیوانات با استفاده از اتوبوس یا قطار، اجازه‌ی حمل و جابه‌جایی حیوانات خانگی را از شما سلب می‌کند. این موضوع، برای دارندگان حیوانات خانگی که نیاز به جابه‌جایی آن‌ها دارند، بسیار ناراحت‌کننده است. این قوانین باعث محدودیت و آسیب به حیوانات خانگی و همچنین صاحبان آن‌ها می‌شود؛ زیرا امکان جابه‌جایی آسان و راحت حیوانات برای آن‌ها وجود ندارد. امیدواریم که در آینده، قوانین حمل و نقل این حق را برای صاحبان حیوانات خانگی فراهم کنند تا بتوانند به راحتی و بدون نگرانی حیوانات خود را به مقاصد مختلف جابه‌جا کنند.

بردن حیوان خانگی به ترکیه بدون همراه

اگر شما قصد دارید حیوان خانگی خود را به تنهایی به سفر ببرید، می توانید آن را به مسئول مربوط در پایانه باربری فرودگاه تحویل دهید. در این صورت، حیوان شما تنها به کسی تحویل داده می شود که نام او در بارنامه ذکر شده باشد. باید توجه داشت که پس از پرواز هیچ تغییری در هویت کسی که باید حیوان را در مقصد دریافت کند، امکان پذیر نیست. برای اطمینان حاصل کردن از رسیدن حیوان خانگی شما به مقصد به همراه شرایط دقیق، حداقل 24 ساعت قبل از پرواز با فرودگاه مبدا تماس بگیرید.

بردن حیوان خانگی به ترکیه

کلام آخر

در صورتی که قصد سفر کوتاه­ مدت به ترکیه را دارید، بهتر است حیوان خانگی خود را همراه نبرید و به جای آن، او را به مراقبت یک فرد مطمئن بسپارید. اگرچه شرکت­ های هواپیمایی تلاش می­کنند حیوانات را به طور سالم به مقصد برسانند، اما طبیعت حیوانات آن­ قدر است که سفرهای هوایی و زمان طولانی در باکس برای آن­ ها ناخوشایند است و می­ تواند تأثیر منفی بر روحیه­ ی آن­ ها داشته باشد و حتی عوارض جبران­ ناپذیری برای آن­ ها به همراه داشته باشد.

بنابراین، قبل از سفر، به این موضوع توجه کنید و روش مناسبی برای مراقبت از حیوان خانگی خود در طول سفر انتخاب کنید تا به حداقل رساندن آسیب به حیوان دلبندتان کمک کنید.