HBmag هر آنچه درباره استانبول لازم است بدانید
Hbgroup
مقالات
دسته بندی ها
برچسب ها
HBmag
دسته بندی ها
بازگشت به سایت
خرید خانه در استانبول زندگی در استانبول گردشگری در استانبول شهروندی ترکیه گپ تایم استانبول فیلم و سریال ترکیه حساب بانکی و سرمایه گذاری در ترکیه
رستوران های استانبول

رستوران های استانبول

. بسیاری از افراد پس از کسب اقامت در ترکیه به عنوان اولین تعاریف خود از این کشور، آن را مهاجرت به سرزمین غذاهایی نسبت می‌دهند که هر ذائقه‌ای را وسوسه می‌کند
مجموع بازدید : 387 زمان مطالعه : 3 دقیقه و 47 ثانیه

رستوران های استانبول مبحثی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. استانبول، شهر مسحورکننده‌ای که دو قاره را در بر می‌گیرد، نه تنها به خاطر تاریخ غنی و میراث فرهنگی‌ آن، بلکه به تنوع  غذایی فوق‌العاده‌اش مشهور است. بسیاری از افراد پس از کسب اقامت در ترکیه به عنوان اولین تعاریف خود از این کشور، آن را مهاجرت به سرزمین غذاهایی نسبت می‌دهند که هر ذائقه‌ای را وسوسه می‌کند. در این مقاله به بررسی صنعت غذایی پررونق استانبول می پردازیم و برخی از بهترین رستوران‌های استانبول را که حتما باید یک بار در عمرتان تجربه کنید را معرفی می‌کنیم.

صنعت غذا در رستوران های استانبول

صنعت غذا در استانبول، طیف وسیعی از سلیقه‌ها و ذائقه‌ها  را در بر می‌گیرد. موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد این شهر، به عنوان پیوندی بین اروپا و آسیا، بر سنت‌های آشپزی آن تأثیر گذاشته‌است و در نتیجه ادغام قابل توجهی از طعم‌های ترکی، عثمانی، مدیترانه‌ای و خاورمیانه‌ای را در یک رستوران ترکیه تجربه خواهید کرد. استانبول از غرفه‌های سنتی غذاهای خیابانی گرفته تا رستوران‌های با کیفیت عالی، سنت و نوآوری را در کنارهم قرارداده و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از غذا را برای مردم محلی، گردشگران و افرادی که قصد کسب اقامت در ترکیه را دارند به یادگار می‌گذارد.

بهترین رستوران‌های استانبول

با وجود جذابیت‌های فراوانی که از غذاهای ترکیه گفتیم حتما حالا برایتان سوال شده که برای خوردن غذا در ترکیه کجا بریم؟ پس این لیست از بهترین رستوران‌های استانبول قطعا به کارتان خواهد آمد:

·        رستوران میکلا

رستوران میکلا که یکی از بهترین رستوران های استانبول است، بر روی پشت بام هتل مارمارا پرا واقع شده‌است، نه تنها یک تجربه لذیذ غذایی در یک رستوران ترکیه را برایتان رقم می‌زند، بلکه منظره‌ای خیره‌کننده از خط افق استانبول را مقابل چشمانتان خواهید دید. میکلا که به خاطر ترکیب غذاهای ترکی و اسکاندیناویایی خود شناخته‌شده‌است، با غذاهای خلاقانه‌ای که توسط سرآشپز مهمت گورس تهیه شده، همواره مشتریانش را شگفت‌زده می‌کند. تعهد این رستوران به ترکیب طعم‌های سنتی ترکی با تکنیک‌های معاصر، آن را به بهترین انتخاب برای علاقه‌مندان به تجربه یک رستوران ترکیه ای خوب تبدیل کرده‌است.

رستوران های استانبول

·        رستوران نیکول از سری رستوران های استانبول

رستوران نیکول که در محله تاریخی کاراکوی واقع شده است، محیطی شیک با منویی خلاقانه در اختیارتان قرارمی‌دهد و به عنوان یکی از بهترین رستوران‌ های استانبول شناخته می‌شود. آشپز Aylin Yazıcıoğlu ، با تغییراتی در طعم‌های غذاهای سنتی ترکی، آن را به سلیقه نسل جوان نزدیک‌تر کرده‌است. با تجربه این رستوران ترکیه، در کنار طعم ویژه غذاها، از نظر تزئینات بصری غذا نیز شگفت‌زده خواهیدشد. رستوران ترکیه ای نیکول با تمرکز بر مواد غذایی فصلی و توجه دقیق به جزئیات، یک تجربه غذای استثنایی را فراهم می‌کند که در خاطره هر مهمانی باقی می‌ماند.

رستوران های استانبول

·        رستوران روملی حصار اسکله (Rumeli Hisarı Iskele)

 وقتی صحبت از بهترین رستوران‌ های استانبول در میان باشد قطعا نام رستوران روملی حصار اسکله را در میان آن لیست خواهید دید. این رستوران در منطقه‌ی حصار روملی در استانبول قرار دارد و منظره فوق‌العاده‌ ی رودخانه بوسفور از این رستوران ترکیه را می‌توان از نکات جذاب آن به شمار آورد.

محیط و طراحی داخلی رستوران روملی حصار اسکله، بسیار دلنشین و شیک است. با نمایی زیبا از بوسفور، شما می‌توانید در فضایی آرام و رمانتیک غذا خورده و از غروب آفتاب و چشم‌انداز بی‌نظیر لذت ببرید. این رستوران به ارائه‌ی غذاهای ترکیه‌ای معتبر و با کیفیت مشهور است. غذاهایی همچون کباب، دلمه، خورشت‌ها، مرغ و ماهی در منوی این رستوران سرو می‌شوند. تنوع غذاها و طعم‌های بی‌نظیر آنها، مسافرانی که به دنبال تجربه‌ی رستوران ترکیه ای درجه یک هستند،را راضی خواهدکرد.

رستوران های استانبول

·        چیا سفراسی یکی از رستوران های استانبول

رستوران چیا سوفراسی که در منطقه پرجنب‌وجوش کادیکوی واقع شده‌است، یک رستوران خانوادگی است که تنوع غنی غذاهای ترکی را به نمایش می‌گذارد. این رستوران ترکیه را به طور کامل از نظر تنوع غذایی بالای  خود تعریف می‌کند. از خورش‌های دلچسب گرفته تا کباب‌های وسوسه‌انگیز و نان‌های تازه پخته شده، چیا سوفراسی بهشتی برای کسانی است که به دنبال یک رستوران ترکیه‌ای اصیل هستند.

رستوران های استانبول

·        رستوران نصرت

اگر بخواهیم یکی از معروف‌ترین رستوران‌های ترکیه و حتی جهان را نام ببریم، رستوران نصرت یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌‌های ماست. دلیل محبوبیت این رستوران محبوب، صاحب و سرآشپز اصلی آن است ه موجب شده است این رستوران به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های استانبول شناخته شود. در این رستوران استیک و همبرگر به صورت تخصصی آماده می‌شود که این موضوع موجب محبوبیت دوچندان این رستوران شده است.

رستوران های استانبول

·        رستوران 360

رستوران 360 را می‌توان یکی از بهترین رستوران‌های استانبول از دیدگاه منظره خارج‌العاده آن به شمار آورد. این رستوران که در منطقه‌ی بیشکتاش واقع شده با چشم‌انداز 360 درجه‌ای که  از شهر استانبول به نمایش می‌گذارد، تجربه‌ی یک گشت کامل از شهر را در کنار سرو غذاهای فوق‌العاده، در ذهتنان حک خواهد کرد. با محیطی مدرن و شیک، این رستوران پکیجی از غذاها ، بار و تراس با دیدی بی‌نظیر از بوسفور، کاخ توپ‌کاپی و مناظر شهر فراهم می‌کند.

رستوران های استانبول

منوی رستوران 360 شامل غذاهای بین‌المللی و محلی است. از غذاهای دریایی تا استیک و پیتزا را می‌توانید در این رستوران تجربه کنید. همچنین، نوشیدنی‌های خوشمزه و کوکتل‌های متنوع نیز در بار رستوران موجود است. رزرو میز در رستوران 360 پیش از مراجعه حضوری معمولاً ضروری است، چراکه به تنهایی این رستوران ترکیه را به مقصد جذاب‌تری برای گذراندن تعطیلات و برگزاری مراسمات خاص بومی های این کشورو مسافران تبدیل کرده‌است.

به گفته بسیاری از گردشگران، بعد از دیدن مناظر زیبا و تجربه غذا در رستوران‌هایی که در این مقاله به عنوان بهترین رستوران‌های استانبول معرفی کردیم، اصلا بعید نیست که تا مدت ها به سفر دوباره به استانبول و حتی کسب اقامت در ترکیه فکر کنید.

اطلاعات بیشتری از مکان های تفریحی دیگر استانبول را می‌توانید در سایت HB Group مشاهده کنید.